Sziasztok.
A 24 Óra június 3-i számában van cikk róla. Az újság címlapján van fénykép is a térképről. Ez a cikk (www.24ora.hu):
Murphy úgy tartja: egy egyeztető tárgyalás időtartama négyzetesen arányos a résztvevők létszámával. Nos, ez a tegnapi tatai útegyeztető fórumra különösen igaz volt, hiszen végleges megállapodás most sem született az ügyben, pedig sokszor megvitatott tervekkel érkeztek az előadók.
Legutóbb Bajon veselkedtek neki Tata és a környező települések vezetői annak, hogy a Tata–
Vértesszőlős elkerülő út végleges nyomvonalát felvázolják. Az elhangzottak alapján térkép készült a leendő út rajzával. Erről és a további szükséges változtatásokról tartottak eszmecserét tegnap a tatai polgármesteri hivatalban az érdekelt vezetők és a hatóságok szakemberei.
Eddig egyedül a Vértesszőlőst elkerülő szakasz sorsa biztos. Itt három variáció közül választotta ki a falu a számára legmegfelelőbbet. A nagy vihart kavart – legolcsóbban kivitelezhető – úgynevezett egérút megépítésének lehetőségét elvetették, helyette egy 4 milliárdba kerülő, a sínek mellett húzódó, de a kerteket, portákat nem érintő változatot szavaztak meg.
A Tatát legkevésbé érintő, ám a Szomódon és Bajon áthaladó út több gondot is felvetett. A hozzávetőlegesen tízmilliárd forintba kerülő projekt kiadásait legalább ugyanennyivel növeli majd, hogy az érintett területeken a felmerülő tulajdonjogi és egyéb problémákat orvosolni kell.
A megjelentek a döntést egy későbbi időpontra halasztották – annak tudatában, hogy szeptemberig pontot kell tenni az elkerülő út végleges nyomvonalának ügyére. Addig az érintett önkormányzatoknak a KEMÁK Kht. véleményezésre visszaadja a terveket. Így a következő ülésre már a konkrét módosítási igényekkel érkezhetnek Tata, Szomód, Baj és Vértesszőlős polgármesterei.
- bm -
Nekem ez a szőlősi rész nem világos. A sínek melyik oldalán megy majd az út?
Az egérút a kertek és a vasút közötti változat beceneve? Az oda hogy fért volna be?
Akkor az Által-ér felőlin? Ez két okból érdekes:
1. Ha jól tudom, az a rész természetvédelmi terület.
2. Kétszer is kereszteznie kell a síneket. Szintbeli kereszteződés ilyen forgalmú főút és vasútvonal esetében elég húzós (ezért építettek két felüljárót is a város két végén). Két újabb felüljárónak meg nincs hely (szvsz pénz se).
Hát nem egyszerű eset, az biztos.
(a térképen ez a rész nem látszik)
Ha jól vettem ki, a Tatát elkerülő részre két verzió van. Az egyik megy a vasút mellett egy darabig, kereszetezi a Tata-Baj utat, megkerüli az Újhegyi dűlőket, és a túlsó felüljáró után csatlakozik vissza.
A másik Szőlősnél egyből indul a hegy felé, megkerüli Bajt is, aztán Újhegytől ugyanaz, mint a másik.
"Röviden" ennyi. Bocs, hogy ilyen bő lére eresztettem.