...Volt egy telegráf (?) nevű jelzőszerkezet (többfokozatú kar), mely a kormányállásban volt, a kapitány beállította a kívánt irányt és motorteljesítményt (hátra teljes erő - hátra félerő - hátra több erő - hátra egészen lassan - állj - előre egészen lassan - előre több erő - előre félerő - előre teljes erő) , a jelzés drótkötélpályán átment a gépházi kijelzőre, a gépkezelő meg indította a motort, majd ugyanazzal a jelzőszerkezettel visszajelzett, hogy kész...
ha valamilyen okból túlerő kellet, akkor "lecsengették" a telegráfot, vagyis kétszer
előre -hátra húzták gyorsan a kart, az éktelen
csörömpölésből -a gépházban sokkal erősebben jelzett a készülék mint a kerékállásban- a gépész
tudta, most bízonyíthatja, az Ő gépe a legjobb!!
A hatvanas években -amikor sok sok személyhajó
érkezett egyszerre Pestre,- a Római-part magasságában derült ki, hogy a kiságból ill. nagyágból ki érkezik- bizony érezhető volt hogy megindulnak a hajók,mert nem volt mindegy ki fordul elsőnek a Bem-térre. Az utasok persze nagyon tudták értékelni a versenyt.