Törölt nick Creative Commons License 2003.05.21 0 0 81
Vannak húzós történetek.
Pl. Szajol. Sok "Ha" van ott:
-Ha nem mechanikus bizt.ber. van ott, hanem már elektronikus, akkor a felvágott váltóra nem tud vágányutat adni a forgalmista, és akkor nem kap legnagyobb alkalmazható sebességre szabadjelet a gyorsvonat sem;
--Sőt, ha elektronikus lett volna, akkor az a felvágás pillanatában azonnal visított, villogott volna;
-Ha a mechanikus bizt.ber.-en a forgalmista a szabályzatnak megfelelően ellenőrzi a váltó tényleges állapotát, akkor rájön, hogy az fel van vágva és nem engedi rá a gyorsvonatot;
-Ha a gyorsvonat előtt negyedórával tolatást végző nem vágják fel azt a váltót, illetve ha már sikerült nekik, akkor jelentik, akkor a forgalmista vélhetően eleve tud róla és nem ad rá vágányutat, stb...

A mulasztások közül akár ha csak egyet is nem követnek el, akkor nem történik katasztrófa. Persze, ezt őgy is be lehet állítani, hogy azért történt, mert "elavult" biztosítóberendezés volt Szajolon és hogy nem költenek rá eleget, stb. Az emberi mulasztást nem igazán lehet költségekkel befolyásolni, legalábbis direkte nem. Ez vonatkozik a vasúti átjárókra is.

Előzmény: DGKUm (79)