viktorh Creative Commons License 2003.05.12 0 0 709
Nézzük át a helyzetet:
Az egyes terminál egy kicsivel több pénzért nyugodtan felújítható lenne úgy, hogy egész évben fogadjon napi 10-12 járatot (low-cost). Emmellett semmi sem zárja ki a GAT további üzemeltetésének lehetőségeit, és ha sor kerül az Arc Air beindítására akkor újabb 20-30 járat kerülhetne Ferihegy 1-re. Ehhez viszont vmivel komolyabb átalakításra volna szükség...
2/A: most úgy újítják fel, hogy (a kék folyosótól eltekintve) minden szempontból megfelelne az EU-n belüli légiforgalom kiszolgálására, de valszeg ennek ellenére ez a terminál lesz majdan azon fuvarozók otthona, amelyek nem schengeni országokból jönnek. 6 csáp, 14 külső állóhely, ebből 3 csáp és 4 állóhely könnyedén (akár fizikailag is) leválasztható a 2B terminál javára.
2/B: kisebb rendezkedés után alkalmas lehet a schengenbe érkező nem-schengeni utasforgalom kiszolgálására. Egy déli irányú mólóval (kábé a skanzen kerítéséig) bővíthető, 10 csáp és szükség esetén 8-10 állóhely. (vegyes MALÉV és nyugati)
2/C: a Vecsés-Ecser út felé, a cateringes járda helyén (és azon túl) épülhetne fel, a schengeni utasok számára. Itt is adott a lehetőség az egybeépítésre a 2/A-val. A gond az, ha vki megjön FRA-ból és megy TIA-ba, akkor a C-ről át kell kutyagolnia a mai B-re. (Építünk társadalmi munkában nyeregvasutat :P )
Másik probléma az, hogy a MALÉVnak mindkét szélső terminálon kéne tartania gépeket, így lehet h a legésszerűbb +oldás a szeparálás nélküli előtér lenne. A csápok persze maradnának terminálfüggők.
A 2/C terminálnál jó lenne figyelni arra is, h a F-70 és a CRJ is rá tudjon állni a csápokra.

Nah ennyi---