Trebitsch Creative Commons License 2003.03.28 0 0 1755
Lyuly. Ennyi kérdés... :)
A lambda-szonda hibájának ezer más jele is bír lenni, de amiket írtál, azok a legjellemzőbbek. Ezen kívül a mérés eredménye más dolgok hibáját is jelezni tudja valamennyire (állandó dús v. szegény keverék, példul).

Kipufogó-hegesztés: ha nem kap testet a szonda, akkor olyan, mint ha nem működne. Ezt is ki fogja mutatni a mérés, ebben az esetben jó magas értékeket, néhány voltot fox mérni. (Vagy pedig hazavágták a computered lambda-bemenetét, de hát csak nem...)

Ha lehúzod a szonda drótját, akkor a computernek ez föl fog tűnni, és rövid idő alatt átmegy vészüzembe, azaz figyelmen kívül hagyja a szondát, merhogy úgyse látja. Alapjáratnak beállít egy stabil 1200 körüli értéket, valamint küldi befele a benzint mint a barom. Ha soká használod így, annak a katalizátor nem örül.
Ráadásul a hibatárolóban a szondátlanság rögzül, és ha megvan a bibi, még azt is külön törölni kell. Úgyhogy: lehet lehúzni is a szondát, azzal is lehet hibát keresni, de a magam részéről azt a móccert nem kedvelem.

Ha nincs kéznél voltmérő - akkor vagy vegyél egy fatengelyest (800 forintért adják az OBI-ban az analógot, 1200 a digitális, ide akármelyik lyó :), vagy pedig vidd inkább szervizbe. Mérés nélkül, vakon nem érdemes tapogatózni, úgyse találod meg mi a baj.

Előzmény: Big Blaster (1754)