Törölt nick Creative Commons License 2003.03.27 0 0 114
"Miért volt ilyen, mikor a 200-asnak, 400-asnak nem volt prototipusa?"

200-as: az első 200-as kocsi a képen látható 250-es volt 1967-ben, amely tulajdonképpen fél év alatt született meg és a kisebb módosításoktól eltekintve azonnal életképesnek bizonyult (egyszóval nem sz******tak vele sokat). Azért az látszik, hogy a kerékdobok, az ablakok vagy a fényszorók még jelentősen elütnek a széria 200-asoktól. Valamint -talán ez a képen nem látszik - de a típusszám sem a megszokott helyen volt még.
Ezt követően 1968-1971 között folyamatosan készültek az egyéb 200-as protók, mint pl. a 252-es, amely helyett végül a 256-os került szériagyártásba, vagy a 242 alacsony(abb)padlós kocsi, amelyről már korábban sokszor megtárgyaltuk, hogy nem műszaki okai voltak a feledésbe merülésnek. A 255-266-260-280 szintén mind életképesen jöttek világra.


400-as: a 400-asoknak ne lett volna protoja? Közel tíz évig csak azt csináltak :-))) 410NE, 440NE, ami biztos volt, de Abrantes kollega már-már Holmes-i kitartással nyomoz az állítólagos 411 (nem az alacsonypadlós), 413, 441 meg ki tudja még milyen változatok után. A 410 és 440-ből több változat is volt, szerintem a 80-as évek elején ha találtak egy darab vasat a gyárudvaron, abból rögtön 400-ast hajtogattak :-)

Előzmény: P.stephenson (110)