Ennek a cseréje sima ügy - egyszerűen az elosztó nyakán van az O-gyűrű, régi le, új föl, kezicsókolom. Csak az elosztó helyzetére figyelj, hogy ne rakd el a ki-be szerelés közben, mer akkor nem fog beindulni. :)
Ha lyól emléxem a Suzuki is olyan, hogy egy fogaskerék hajtja az elosztót, és azt is kiveszed; ergo akárhogy visszatehető, de csak egyetlen helyzetben OK. Ha 1-es fölső holtpontra állítod kiszerelés előtt, és a főtengelyt nem mozgatod amíg kint van, akkor nem ügy az se: ugyanúgy kell állni a rotornak mikor visszateszed, mint kivétel előtt. A finombeállítást viszont vagy nagyon öszejelölöd (alkoholos filc) vagy stroboszkóp.
Kis huzatás-nagy huzatás: rengeteg mindentől függ, hogy mennyi dolga van a szinkronkúpoknak. A bemenőtengely fordulatszáma elkezd esni, amikor váltás közben, kinyomott kuplungnál épp üresben van, tehát nem hajtja vissza egyik fokozat fogaskereke sem. Akkor nem kell dolgozni a szinkronnak egyáltalán, ha annyira lelassul (fölfele kapcsolásnál) hogy épp azonos a fordulatszáma azzal a fogaskerékkel, amivel összekapcsolódik épp.
Tehát még a váltókar húzásának sebességétől is függ a dolog, hogy mennyit pihen üresben, a kihuzatás mértékétől... Szal nem egyszerű, na. :)
Visszakapcsolásnál pont ugyanezen az elven működik a duplakuplung-gázfröccs c. eljárás, csak fordítva van a különbség a fogaskerekek fordulatszáma között. Azt szünteti meg a gázfröccs (jó esetben :).