"Arra próbálok rávilágítani, hogy hibás a megközelítés, amely szerint a teljesítményből eredeztethető a gyorsulás. A nyomaték a felelős érte, mint ahogy a teljesítményért is."
A teljesítményért a nyomaték és a fordulatszám együttesen felel.
Amikor kiszámítjuk, hogy adott fokozatban adott motor adott fordulaton mekkora vonóerőt fejt ki a talajon, akkor valóban a nyomatékkal számolunk. Ebből azonban nem következik, hogy a 0-200 gyorsulás attól függne, hogy melyik motornak mekkora a nyomatéka. Attól ez független. Csak a teljesítménytől függ. Ez teljesen igaz akkor, ha az ideális váltót használjuk. Ha nem azt, akkor az eredmény torzul.
"hoztam egy példát még régebben: 90 lovas TDI Golf vs. Fiat-Hitachi homlokrakodó 90LE, aminek a lényege, hogy nem mindegy mire van tervezve a gép"
A példa jó lenne, de mi most személyautókról beszélgetünk és azokhoz illő normál váltóról.
"míg Te csak meggyőződésből kiabálsz. "
Szeretném, ha megcáfolnád a 441-es hozzászólásomban adott matematikai bizonyítást. Amelyben azt bizonyítottam be, hogy bármely hajtómű esetén az adott sebességben elérhető gyorsulás kizárólag a teljesítménytől függ, azaz azzal arányos! Annak duplázása (pl. a fordulatszám emelésével) dupla akkora maximális gyorsítóerőt eredményez. Szeretném, ha ezt megcáfolnád és belátnád, hogy nem attól függ, hanem a nyomatéktól. Azaz kétszer akkora nyomatékkal rendelkező, de nem kétszer akkora teljesítményű autó esetén a gyorsulás a nyomatékkal arányosan nő, azaz 2-szeresére. Ja, és ezt nem meggyőződésnek hívják, hanem matematikának! :-)))
"A topic témájához nem a legszerencsésebb választás az S2000 vs. GolfGTITDI. Egy kicsit elgondolkodtatóbb az 1.6Vtec Honda (160LE) vs. 1.8T Golf (150LE)."
Többször leírtam, hogy amennyiben a két autó teljesítménye nagyon közel van, akkor a váltóáttételek különbözősége, a nyomatékgörbe alakja, stb... beszólnak a mókába. Ha persze mindkét autó ideális váltóval rendelkezik, akkor ezek továbbra is elhanyagolhatóak és a VTi jobban fog gyorsulni. Ha nem, akkor az eredmény egy picit torzulhat.