Csirke (Golf III VR6) Creative Commons License 2003.03.10 0 0 463
Azt hiszem, nem fejtettem ki eléggé a hozzáállásomat!
Tehát:
Nem vitatom, hogy az S2000-es elveri gyorsulási versenyen a GTITDI Golfot. Amit leírtál pontokba szedve, az kb. úgy van.
Arra próbálok rávilágítani, hogy hibás a megközelítés, amely szerint a teljesítményből eredeztethető a gyorsulás. A nyomaték a felelős érte, mint ahogy a teljesítményért is.
A lényeg az, hogy se a max teljesítmény, se a max nyomaték értékéből nem lehet egyértelmű következtetést levonni az autó menettulajdonságairól. (hoztam egy példát még régebben: 90 lovas TDI Golf vs. Fiat-Hitachi homlokrakodó 90LE, aminek a lényege, hogy nem mindegy mire van tervezve a gép.)

A nagyarcúságról már írtam, de még annyit hozzáteszek (nem nagyképűen, csak magabiztosan), hogy amit tényként leírtam, az úgy van (ezlrt a példálózás a BME-s oktatókkal), míg Te csak meggyőződésből kiabálsz.

A topic témájához nem a legszerencsésebb választás az S2000 vs. GolfGTITDI. Egy kicsit elgondolkodtatóbb az 1.6Vtec Honda (160LE) vs. 1.8T Golf (150LE).

Előzmény: HondaVuk (461)