HondaVuk Creative Commons License 2003.03.10 0 0 371
"Vuk, ennyire hülynéek nézel? :))) Ebbe a csőbe nem megyek be :))))"

Na, lécci, lécci! Olyan könnyű volna örömet okozni nekem! :-)))

"Viszont hogy a nyomatékGÖRBE, mint olyan sokkal jobban jellemez egy autót, azt igen, és azt tartom is. "

Ez így van. De a nyomatékgörbében benne van a teljesítmény is. Kiszámítható belőle!

"Amikor azt mondom, hogy egy motornak nagy a nyomatéka, az implicie nálam azt jelenti, hogy nem csak a csúcsnyomatéka magas, hanem hogy ez a magas nyomaték a fordulatszámtartomány minél szélesebb spektrumában rendelkezésre áll"

Persze. Ez triviális. Csak éppen az a kérdés, hogy mekkora nyomaték a magas. És mekkora fordulatszámtartomány a széles. És ha jobban belegondolsz, akkor a teljesítmény egy kiváló mérőszám ebből a szempontból. Hiszen az éppen e kettő szorzatán alapul. Tehát mindkettőről tartalmaz információt.

Ha az S2000-et leáttételezzük úgy, hogy a teljesítménymaximuma a te autód teljesítménymaximumára essen (azaz 5000-re), akkor azt kapjuk, hogy a max. nyomatékát 4400-as fordulatnál adja le és az 345 Nm lenne. De már 1800-nál rendelkezésre állna 270 Nm. És 5000-nél még mindig annyi nyomatéka lenne, mint a Bonninak a nyomatékcsúcsa (298 Nm). Ezt a sok információt egész jól megbecsüli az, hogy az S2000 teljesítménye 240 Le, a Bonnié meg 175 Le. Persze a fenti információhalmaz többet mond, de nehezebb is megemészteni. A teljesítmény egyszerű, de aránylag pontos mérőszám. olyan, mint az NCAP-nél a csillagozás. Az igazi az, ha elolvasod a részletes leírást, de elég jp képet kaphatsz már a csillagok alapján is. Különösen akkor, ha jelentősebb eltérés van két autó közt (több, mint 1 csillag). De ez csak párhuzam, ne köss bele! :-))

Előzmény: Hooshee (370)