HondaVuk Creative Commons License 2003.03.08 0 0 116
"Vuk, ne vetíts... ugyanolyan áttételezéssel a nagyobb nyomatékú fog jobban gyorsulni... megkockáztatom, hogy pl az én Bonnym a te váltóddal úgy elpicsázza a CTRt a súlytöbblet ellenére, hogy nagyon... "

Olvasd el, hogy mit írtam és keresd meg benne a hibát. Ha nagyon hosszú áttételezést használunk, akkor igazad lehet, de ez kis derült a beírásomból. Ugyanis azonos váltó esetén 1-esben mindenképpen a nyomatékosabb fog jobban húzni! De ha az egyik 1-esben, a másik meg 2-esben megy, akkor már megfordulhat a dolog. 3-asban meg szinte tuti.

Számold ki, hogy a CTR váltóját használva meddig és hol gyorsulsz te jobban és hol a CTR. Ki kell számítani, hogy hol milyen sebességfokozatban haladsz te és milyennel a CTR. Aztán össze kell hasonlítani a vonóerőket. Ha gondolod csináld meg.

Segítségképpen a CTR áttételezése:
3.266
2.13
1.517
1.147
0.921
0.738
Végáttétel: 4.764.
Kerékméret legyen azonos a két autónál, legyen az átmérő mondjuk 0.6 m. A CTR 7900-ig pörög, tehát ott fog elváltani. Ez neki az optimális. Te is az optimális helyen váltsál el. Mindketten számoljunk mondjuk végig a max. nyomatékkal. Ez CTR-nél 196 Nm.

Előzmény: Hooshee (113)