Nos, kedves - légiiparban nyilván igen jártas Barátom! (Én csak a fél életemet töltöttem el ebben az iparágban, tehát ideje, hogy valaki felnyissa a szemem, hogy micsoda
hülyeségeket hordok össze:)))))))
Tisztázzuk a fogalmakat:
KEDVEZMÉNY= valamely áru, szolgáltatás árából engedményt kapni, olcsóbban megkapni ugyanazt a terméket. Itt erről volt szó! Ugyan olvasd el a 305-öst mielőtt kinyilatkoztatsz jó?
Abban benne van, hogy a leszállási illetékből 50%KEDVEZMÉNYT adnak, ezen felül adnak kedvezményt egyéni megállapodás alapján a kiszolgálási díjból! Ide tartozik a buszok, utascsápok, földi áramforrás, csomagosok...stb.
A fapad irányában elmozduló nemzeti légitársaságok kérdését többször lerágtuk itt is. Csak a Te kedvedért leírom, mégegyszer, hogy egy fapadosodás az jelentené, hoyg a szolgáltatások kb 70%-át kéne megszűntetni, plusz kivonulni a hosszabb járatokról. Felejtsd már el azt a demagóg dumát, hogy két szendviccsel többért kérnek a nemfapad légitársaságok annyit amennyit.
Egyébként az egyre másra megjelenő fapadosokról annyit, hogy már elindult a központosodása a fapadnak, tehát megindult a kisebbek felvásárlása a nagyobbak által, mert a piac hamar telítetté válik.
Földi közlekedésre utalva ismét: Hiába jelenik meg még 30db BKV, ettől még nem fog sem a Volán, sem a taxik forgalma számottevően változni. A gond itt az, hogy a rövidtávú járatok piacán nem volt BKV.
Fog olcsósodni a Malév is a fapadosok hatására, de sosem fog beszállni abba a piacba, mint ahogyan semelyik másik nemzeti cég sem tette ezt meg. Leányvállalat létrehozása jöhetne esetleg szóba, de ahhoz komoly beruházások kellenének az eddigi veszteséges kasszából.
A Malév veszteségeit eddig sem a drágasága okozta, hanem sokkal régebbi politikai-gazdasági okok. Nézz utána bátran.