zsazsa1234 Creative Commons License 2003.02.04 0 0 1391
Üdv. Mindenkinek!

Decemberben vettem egy 460-as Volvo-t. 1721 ccm benzines turbós (92-es, 153 ekm).

Nehezen indult (kb. 6-8 mp-ig ment az önindító), illetve hidegen az alapjárat alacsony volt (mint később kiderült kb. 800). Amikor bemelegedett (kb. 1000 lett) a motor, elkezdett ingadozni az alapjárat, így a feszültség is. Vibrált a műszerfal világítás, a tompított, stb. Ezért elvittem Volvo szervizbe. Azt mondták, hogy kitisztították az alapjárati motort (üresjárati szelep?).
Az indítás tényleg jobb lett, de az alapjárat továbbra is ingadozott. Visszavittem, ekkor kb. 1 óra elteltével azt mondták, hogy 80%-os (!) biztonsággal az alapjárati motort kellene kicserélni, de nem voltak túl meggyőzőek.

Ekkor találtam egy Bosch szervízt. Ugyan dízel adagoló szervíz, de javítanak benzines autót is.
Egy egész nap ott volt a kocsi. Amikor elhoztam egész szépen járt a motor. Azt mondták, hogy az alapjárati CO-ja 8,5 volt(!). Azt is mondták, hogy lassan cserélni kellene a fojtószelepet, mert a fordulaton mért CO a max. értéken van.
Másnap 3-szor leállt kinyomott kuplungnál. Este öntöttem fel az ablakmosót és észrevettem, hogy egy vékony kb. 8mm-es külső átmérőjű levegő cső nincs a helyén (az alapjárati motor alól egy elosztón keresztül megy a fojtó szelep (?) felé, a gázbowden is erre a szerkezetre csatlakozik ). Próbáltam visszatenni és a csőben találtam egy csapágygolyót(!), amivel le volt vakolva a cső. Ha kivettem a golyót elkezdett mászkálni az alapjárat, ha visszatettem jobb volt, de nem olyan mint amikor kihoztam a Bosch szervizből.
Visszavittem a kocsit, de persze tagadták, hogy Ők tették be a golyót. Kicserélték a csövet, valamit állítgattak rajta, hogy ne essen le az alapjárat, ha leveszem a gázról a lábam (azóta is állt már le menet közben), illetve hogy a CO-ja jó legyen.

Ennek ellenére nem jár egyenletesen a motor, nem húz megfelelően, illetve a fogyasztásával sem vagyok megelégedve (a számítógép szerint kb. 13 l városban). Hidegen még mindig alacsonyabb az alapjárat mint melegen.

A generátor ékszíjon húztam, mert lazának találtam. Ettől valamivel egyenletesebb lett az alapjárat, de nem tökéletes, illetve már kevésbé vibrál a világítás. Azonban alapjáraton és fordulaton nem ugyanúgy világít a tompított, felerősödik-elhalványul.

A lambda szonda okozhat ilyen problémát?
Milyen értékeket kell mérni, hogy kiderüljön jó-e (úgy tudom, hogy 3 vezetékes a szonda).

Ha valakinek ven ötlete szívesen várom.

zsazsa1234