Trebitsch Creative Commons License 2003.01.26 0 0 1296
Hát ha a zaj elmúlik, amikor teljesen benyomod a kuplungpedált, akkor az semmiképp se lehet kinyomócsapágy. A kinyomócsapágy pont fordítva csinálja, ilyenkor szól, fölengedett kuplungnál meg csöndben van. Mivelhogy minden csapágy csak akkor tud mexólalni, ha forog. :) A kuplung-kinyomócsapágy pedig nevéhez méltóan a kuplungot nyomja ki; ilyenkor forog, egyébként meg nem forog.
A váltó bemenőtengelyének (nyelestengelyének) csapágyai meg pont fordítva. Azok akkor forognak, (és ugye mexólalni is csak ilyenkor tudnak :) ha a motor főtengelyét meg a váltó nyelestengelyét összekapcsolja a kuplung (=tengelykapcsoló), azaz a motor forog, a kuplungpedál meg föl van engedve.

Summasummárum: nálad bizony alighanem a váltó nyelestengelyének csapágya(-i) zörög(-nek).
Cseréld ki a váltóban az olajat. Attól vagy teljesen elhallgat, vagy legalábbis sokat csökken a hang. Ha nem nagyon fülsértő, akkor sokáig lehet járni vele; amikor már nagyon elkopott a nyelestengely kuplungoldali csapágya, és nagyon lötyög a tengely, akkor már az olajat is folyatja a szimmering, akkor persze mindenképp csereérett (szimmeringgel együtt, persze).
De azér az nem kis meló (ki kell venni a vltót, szétdobni, kopott csapágyak, összes szimmering csere, összerak), és érteni se ártalmas hozzá.
Amelyik szerelő erre a hangra a kuplung-kinyomócsapágyat cserélte neked, azt például nem javaslom. Elég drága még egy bontott váltó is. :)

Előzmény: raider (1294)