MALWIN Creative Commons License 2003.01.25 0 0 417
Szia Tector!
A lengyel Jelcz fülkéknek megvan az előzménye, már a 452-esen is Star fülke volt..:-)

Buktad a kávét, elmondom:
A Rába veszélyben látta saját teherautógyártását, amiben, mondhatni, lehetett is valami, hiszen a Csepel nevet sokfelé ismerték a világban.Ezért, amikor a Csepel elkezdte gyártani a teherautóit, a Rába -arra hivatkozva, hogy leköti a kapacitását a buszfutómű gyártás, nomeg a saját autók futóműveinek a gyártása-egyszerűen nem adott a Csepelekhez futóművet.Így aztán az MAN-tól vásárolt a Csepel futóművet, de ezt az akkori vezetés nem nézte jó szemmel, mert dolláral kellett fizetni, az autók viszont belföldre készültek(nem titkoltan az IFA park kiváltására).
Ezért néhány autó után ez is megszűnt, így a Csepel egy hagyományos partnerétől, a TAM-tól szerzett be futóműveket, és ezeket is beépítette.
(lásd Csepel Toldi)

Újabb szép példája annak, hogyan tett keresztbe egymásnak a magyar járműgyártás két meghatározó cége, a tömegtermelésbe taszítva ezzel a Csepelt, megszüntetve a szellemi műhelyt és az innovációt a nagy múltú gyárban.
Épp ezért nem tartom elképzelhetetlennek, hogy az Ikarus-például azért, hogy a Rába egy tartozás fejében rátette a kezét az IMAG-ra-csakazértsem vásárolt a magyar gyártótól hidat, pedig annak lett volna ilyenje... :-(

Előzmény: Tector (416)