Tie Creative Commons License 2003.01.20 0 0 240
Szvsz a sportautó sportautó mivolta már a tervezőasztalon dől el. Bizonyos építési módok tartoznak a sportautókhoz, nem csak a karosszériát illetően, hanem sok más téren is.

Gondolok itt pl. a klassszikus sportautó felépítésére: lapos, széles, középmotoros autó (Ferrari F355, Bugatti Veyron, Lamborghini Diablo, stb).

Természetesen nem csak ez lehet az üdvözítő megoldás a sportatóhoz, de még attól sem lesz sportautó egy kocsi, hogy lapos, széles, és középmotoros. :)

A sportautó elsősorban egy kompormisszum, ahol nemcsak a kényelmet, hanem tulajdonképpen mindent feláldozunk a vezetési élmény oltárán.
Hogy ehhez miket kell csinálni, hogy közel kell tenni az autót a talajhoz, hogy iszonyúan feszesre kell hangolni a futóművet, hogy minél közvetlenebbé kell tenni a kormányzást, az autó kezelését, és persze hogy minél erősebb motort kell belegyömöszölnünk... nos, az sem utolsó.

Igazán sportautónak én személy szerint ezeket a gépeket tudom nevezni. A többi, mint pl a GT-k, vagy pl az említett szörnyeteg Corvette (ami szerintem egy gyönyörű kasztnis autó, de nem más, mint egy "hétköznapi amerikai Muscle-Car) külön kategóriát képeznek. A GT olyan gyors, és olyan autózható, amennyire lehet úgy, hogy mégis kellemes vele hosszú távon az utazás, a muscle car meg egyszerűen csak iszonyú erős, az se baj, ha kezelhetetlen.

Megint más világ a roadsterek kategóriája, mint pl. a Caterham Super7, és társai.

De hogy egy hétköznapi autó egy nagyobb motorral épített, ültetett, vagy egyáltalán akárhogyan modósított változatát sportautónak nevezzünk, hm...