oszibá Creative Commons License 2003.01.04 0 0 190
Kedves Péter.
Éltem a lehetőséggel és belenéztem a Miniszter elnök úr honlapjába.
Többek között ezt találtam benne, lenne is javaslatom és remélem, nem veszed rossznéven, hogy itt teszem meg.
Mi legyen a következõ 100 napos programban?

Mivel nem csak engem foglakóztat a kérdés, (fent nevezett fórumból is kiderül)
elég, ha egyelőre egyet idézek.
Tanár úr hólfogalmazott.

"Megsarcolt autósok

Az autótulajdonosokat évek óta szemérmetlenül sarcolják törvényhozóink. Az érdekeinket szolgálni hivatott kormányzatok az autósok, motorosok érdekeit sértő, alaptalanul költséges, sok esetben szükségtelen rendelkezések ellen semmit sem tettek, sőt maguk is hozzájárultak azok szaporításához.
Volt egyszer egy súlyadó, melyet azzal a hamis érveléssel sikerült elfogadtatni, hogy minél nehezebb a gépjármű, annál jobban rongálja az utakat. Pedig nyilvánvaló, hogy egy Suzuki taxi százezres évi kilométerei sokkal többet rongálnak, mint egy Volkswagen minibusz ötezre, az utóbbinak mégis többet kell fizetnie. A súlyadó anomáliáit aztán tovább "gazdagították”. A katalizátoros autók például kevesebb adót fizetnek – mintha kevésbé rongálnák az utakat. A megoldás az lenne, ha az üzemanyag árában már ma is létező útkarbantartási adóhányadot valóban és kizárólag erre a célra lehetne költeni. A súlyadó lényege nem sérülne, mert a járművek súlyuk és megtett kilométereik arányában fogyasztják az üzemanyagot, így megvalósulna a használattal arányos adóztatás. Diszkriminatív szélhámosságnak tűnik, hogy a súlyadót az önkormányzatok olyan célokra is költik, amelyeknek semmi közük az autózáshoz, de az autóval nem rendelkezőket megkímélik a hozzájárulás terheitől.
Szemérmetlenül magasak a jogosítványok, regisztrációk, illetékek, műszaki vizsgák költségei, ritkán tükrözik a szolgáltatások valódi költségeit. Megszerzésük komplikált, időigényes. Példaként említem csak, hogy Texasban egy jogosítvány ára 20 dollár (kb. 4600 forint), és fél óra alatt megszerezhető, beleértve az elméleti vizsgát. A benzinkutak nagy részénél szakember található, aki 10-15 perc alatt elvégezi a műszaki vizsgáztatást 2-3 ezer forintnyi összegért. A zöldkártya különválasztása a műszaki vizsgától egyébként még elképesztőbb húzás.
Az importautóknál valóságos büntetővámokkal és adókkal sújtják a drágább járműveket, a tételeket ugyanis nem az árakkal arányban, hanem ugrásszerű progresszivitással állapították meg. Ezen a területen káosz uralkodik, nem létezik a Nyugaton megszokott kiadványfüzet, amiből az "amatőr” magánimportőr megtudhatná, mi mibe kerül, hova kell menni, meddig tart az eljárás stb. A témával foglalkozó német irodák egy óra alatt elintéznek mindent: forgalmit, rendszámot, biztosítást, ami kell. A mi oldalunkon még a tapasztalt importőrök is inkább fizetnek egykori vámosoknak, akik 50000 forintért vállalják a legkedvezőbb ügyintézést, ami így is hosszú órákat, akár napokat igényelhet.
A legújabb, másutt ismeretlen találmány a kötelező eredetvizsgálat, ami újabb forintezrektől szabadítja meg a használt autót adni-venni szándékozókat a költségvetés javára.
A Nemzeti Autópálya Rt. sztrádamatricaárai már köszönő viszonyban sincsenek az elvekkel, amelyeknek tükrözniük kellene a tisztes hasznot és az igénybevétellel arányos díjszabásokat. Egy motorkerékpáros ugyanannyit (évi 23300 Ft) fizet, mint egy Mercedes 300-as vezetője! Egy kisbusz ennek a két és félszeresét (58300), még ha kisebb és könnyebb is a Mercinél! A díjszabások aránytalanságaira az teszi fel a koronát, hogy egy kamion vagy busz évi díja mindössze három és félszerese (81600) a motorkerékpárra kirótt összegnek, holott az általuk okozott útrongálás mértéke több százszorosa is lehet az utóbbinak.
A fenti visszásságokat annak bizonyítékaként soroltam fel, hogy hazánkban választott képviselőink sok esetben kifejezetten a társadalom egyes csoportjai érdekei ellen tevékenykednek. Adózni természetesen kell, de az iménti példák is azt bizonyítják, hogy a hatalom packázik velünk, súlyosan sértve az arányos teherviselés elveit, attól sem visszariadva, hogy hamis érveléssel (súlyadó) szavaztasson meg törvényeket, rendeleteket. Hogy leplezze: egyszerűen még több pénzt kíván kicsikarni belőlünk.
A Magyar Autóklub nagyrészt tehetetlen az autósok érdekvédelmében, ezért a társadalom érintett tagjainak kellene összefogniuk, és követelni az őket sújtó terhek csökkentését és arányosabb elosztását.

Schedel Andor tanár"

Teherfuvarozok, úgyszintén nem ujjonganak a legújabb ésszerűtlen rendeletekért, valahogy a választók nem ezt várták.
Sajnos a törvényhozóink nem ismerik a közmondást. /először ugorjunk, és csak aztán mondjuk, hogy hopp/
Van olyan fuvarozó, aki egy héten többször volt Kecskeméten mivel egy nap csak húsz engedélyt adtak ki.
Szerencse, hogy nem Békéscsabára kell menni. Ami szintén szomorú, hogy több évre előre kifizetett engedélyeket egy tollvonással érvénytelenítik. (fuvarozok bevallása szerint)
Eredet vizsgálat? Új autó esetén, névre írás 51000 forintomba került. +2nap.
Európában nem így megy. Hollandiában egy ember, egy nap alatt a postán több autót ír át, mint nálunk az illetékesek egy hét alatt.

Javasolnám, hogy valamelyik 100 napos programban hozzáértő szakemberek felülvizsgálnák, ugyan is ez rengeteg szavazó állampolgárt érint. (és nem kedvezően)
Választás megnyerésekor a Miniszter elnök úr maga és kormánya nevében megköszönte a választók bizalmát, remélem a hála nem csak ebből a köszönetből áll.

Oszlánszki Ferenc nyugdíjís.

Előzmény: marfai (188)