papa_130 Creative Commons License 2002.12.17 0 0 17
De ha esetleg hozzászólhatok, lenne egy-két "gondolatom".
Szal szerintem nem érdemes nagy dolgot várni a hibakód kiolvasástól, legalábbis nem Fordnál.
Én úgy tapasztaltam hogy a Ford motorvezérlők gyakorlatilag a legbutábbak. A valóságban sokkal kevesebb hibát képesek érzékelni mint amit a hibakód táblázat mutat. Lekérdezni elég nehéz, legalábbis a Bosch műszer amit mi használunk elég nehezen birkózik meg vele. Maga a csati /bár így nincs előttem ez a motor, ezért jórész általánosságokat írok/ valószínü helye a bal doblemezen lehet a kábelkötegre erősítve. /Ez még nem OBD-s/ Egy 3 pólusú csati háromszög alakú elrendezéssel, amit egy piros kupak zár le.
De mondom kétlem hogy eredményre vezet, szerintem valószínübb a mechanikus hiba. Kérdés hidegen, melegen, vagy mindig rossz az alapjárat?

Egy-két általános dolog ami szinte minden motorvezérlőre igaz, így erre is (hogy mitől nix alapj.):
- Folytószelepház elkoszolódik az olajgőzöktől (tisztítás pl benzines ruha, féktisztító)
- Alapjárati moci tengelye elkoszolódik (gyanítom ezen még a kétpólusú van) tisztítás ugyanúgy
- Falsot szív. Folytószelep és a motor között nem árt végignézni a csöveket. Fékrásegítő olyan mint máskor?
- Meleg motornál a lambda szonda is okozhatja, ekkor a jelvezeték (fekete) és a test között alapjáraton kb. 0,3 és 0,7 V között kell fel-le járnia a fesznek. (ha jó)
- EGR szelep elkoszolódik és fennakad
- Fordnál szeretnek bonyolult kartergáz visszavezető szeleprendszereket berakni, ezek egyrész a légszűrőre, a blokkra és a szívócsőre ágazó csöveket tartalmaznak. Ha elkoszolódik a szelep furmányosan falsot szív. Érdemes akár találomra elszorítani a csöveket, néha beválik...
- Tankszellőztető szelep átenged. Ideiglenesen mindkét végét érdemes lezárni
- A Fordok elég érzékenyek a gyertyákra is. Csak a Motorcraftot szeretik.
-Esetleg a folytószelep poti is okozhatja.

Na enni jutott eszembe, bocs az ömlengésért!:-)))