Tomthumb Creative Commons License 2002.12.12 0 0 146
Jó reggelt!

"az ember változik, azaz a véleménye is változhat"

Akár napról napra is. És egy egész Párt is, egyszerre, napról napra. És a kormány programja is. Akár sorról sorra is.

"Gépjárműadó

Jogharmonizáció

A módosítást három fő szempont indokolja, ezek a következők:

Az uniós csatlakozáshoz kapcsolódó jogharmonizációs kötelezettségünket teljesíteni kell, ez pedig az 1999/69. Irányelv szerinti ún. minimum adóterhelés elérését teszi kötelezővé.

A gépjárműadó tételek 1999 óta változatlanok, ezért az adóbevétel reálértékének megőrzése végett valorizálásra szükség van.

Az adókedvezményi rendszert indokolt úgy átalakítani, hogy mindig a legkorszerűbb környezetvédelmi berendezéssel ellátott gépjárművek élvezzenek preferenciát.

Az előzőek szerinti szempontok alapján a Javaslat szerint:

Az adómérték (a jelenlegi 600 - 1000 Ft/100 kg-ról) 800 - 1000 Ft/100 kg-ra módosul azzal, hogy 2004-től egységesen 1000 Ft/100 kg lesz. (Megjegyzendő, hogy a nagyobb városokban és a fővárosban már ma is a felső határ - 1000 Ft/100 kg - körül állapítják meg az önkormányzatok az adómértéket.)

A környezetvédelemmel összefüggő adókedvezmények százalékos mértéke csökken, a jelenlegi 25 %-os megszűnik, a 60 %-os 30 %-ra, az 50 %-os 20 %-ra mérséklődik, továbbá csökken a kombinált áruszállításhoz kapcsolódó adókedvezmény is.

A bemutatott változások eredményeképpen - két lépcsőben - 2004-re a hazai gépjárműadó terhelés eléri az említett EU irányelvben előírt minimális adóterhelést. Tekintettel arra, hogy a hivatkozott Irányelv szerinti minimális adóterhelést valamennyi adókedvezményben részesülő gépjárműnél is teljesíteni kell, a környezetvédelmi szempontok erőteljesebb adókedvezményezése azzal járna, hogy a nem kedvezményezett gépjárműveknél (és ez a gépjármű állomány nagyobb része) az adómértéket a javasoltnál magasabb mértékben kellene megállapítani."

Forrás: http://www.mkogy.hu/irom37/0945/0945-t01.htm

Előzmény: Buratínó (141)