Utas2 Creative Commons License 2002.12.11 0 0 150
Ez egy nagyon érdekes dolog.
Amikor 1998-ban a Ryanair Rimini repterén kezdett üzemelni, a helyi reptéri hatóság (Aeradria) 1.25 milliárd lírát ajánlott fel cserébe ezért - túrizmus promóció és reptéri költségkompenzáció címén. Ezt nem is titkolták és hosszútávú befektetésként jelölték meg, hiszen a Ryanairral megkötött ilyen tartalmú szerződés segített új látogatókat vonzani Riminibe és környékére.
És ez csak egy példa sok közül, amikor a regionális önkormányzatok fizetnek a légitársaságnak cserébe azért, hogy az ott üzemeljen. Persze ezt hívhatod marketing supportnak és támogatásnak is, attól függően, hogy tetszik-e a dolog vagy nem.

Charleroi (Ryan fanoknak: Brüsszel-Dél...) esetében legalább egy helyi önkormányzat fizet a Ryanairnek, ílymódón hozzájárulva a jegyek alacsony árához, illetve közvetlenül hozzájárulnak a légitársaság profitjához azzal is, hogy fedezik a személyzet szállásköltségét.

A Ryan kereskedelmi igazgatója, Tim Jeans szerint ez nem minősül tisztességtelen támogatásnak, mert a helyi hatóságok ezzel inkább "segítik a régióbeli túrizmus infrastruktúrájának kialakítását, valahogy pontosan úgyanúgy, mint ahogyan egy körforgalmat építenek a közúti forgalom megkönnyítésére, s ezáltal a reptér könnyebb megközelítésére."

Hát.... Kinek így, kinek úgy.

Előzmény: Heading370 (149)