mestska Creative Commons License 2002.12.09 0 0 155
Köszi!

ehhez fűznék hozzá pár szót:

vagy az, hogy Veszprémbôl külön pálya halad Székesfehérvár és Balatonaliga felé.

Alapvetően ennek az okai:

1. Az eredeti tervekben az M80 Sz.fehérvár-Veszprém közötti szakasz az M8 (Szentgotthárd-Eger) egyik fejér megyei változata lett volna a sok közül.
2. Mivel a Balaton keleti partján a 71-es túlzsúfoltsága miatt mindenképpen elkerülőt kell építeni, ezért az érvek az M8-nak határozottan ezmelett a változata mellett szóltak.
3.A fehévári-szabadbattyáni térség autópályáva való túlzott ellátottsága (az M8 egyik változatában Sabadbattyán 5 autópálya csomópont közepén lett volna!!9, és mezőség infrastruktúrájának fejletlensége miatt a fehérvárt elkerülő M8 változat lépett életbe. (tulajdonképpen a 71-es elkerülés természetes folytatásaként.
4. Ekkor viszont iányzott a Közép-Dunántúl és a főváros kapcsolata, ezt végül megyei szinten kilobbizták, így lett M8 és M80 is.
5. Persze lehetett volna azt mondani, hogy menjen az M7-re át a forgalom (én ezt támogatnám), de az M7-et ebben az esetben szélesíteni kellett volna, s a műtárgyak szélesség csak Szabadbattyáni vannak biztosítva:(
6. Úgy is épültek Várpalota környékén sorra az elkerülő szakaszok, hát miért ne lehetne ezt akkor a távlati forgalom mértékétől függően gyorsforgalmivá fejleszteni??-tették föl a kérdést

Előzmény: erminavet (152)