A hétvgém EasyJettel.
Eszzé, írta parajesus esszéje. Címe:
Az ember, aki visszasírja a piros |93|-as buszt.
Esszé.
Kis városka 20 perc autóval Heathrowtól Nyugatra, London belvárosa vonattal 30 perc. 4kor kelés mert jön a taxi 4.20-ra, sietni kell Lutonba mert a gép 7.55-kor megy és nem vár! A pakisztáni taxisofőr mindössze 5 percet késett ami náluk már elfogadható eredmény. Állomásra el (+5Ł), első londoni vonat elcsíp [t-3.00], pénztár zárva, kaller nincs, jegyet nem vettem :P, Londonba be (-6.5Ł). London Paddington-Farringdon állomás megtételére a metró a legmefelelőbb eszköz. 2 vonal is jó nem kell átszállni (+1.6Ł). Metró kb. 15 perc múlva betoppan. Majd 3 megálló után egy kedves hang bemondja hogy nyet. A hétvégen sínkarbantartás miatt nem lehet tovább erre (London ismerők kedvéért Baker street<->Farringdon, nem ismerők kedvéért: kb. Keleti<->Moszkva tér kategóriájú lezárás). Első aggódó pillantások a karórára [t-2.10]. Baker streeten kiszalad, pótbusz keres. Közben az automata benyeli a jegyem, újat vesz a buszra (+1.6Ł). Busz kb. 10 perc múlva érkezik meg [t-2.00]. Farringdonra megérkezés, jókora késéssel, a tervezett vonat már elemnt [t-1.45]. A következő kb. 35 perccel(!) később jön. Ez már majdnem közvetlen járat Luton reptérre. Itt megállok egy pillantra, hogy röviden körülírjam ezt a transfert...
A vonatot mind kategóriájábam mind minőségében úgy kell elképzelni mint a gödöllői hévet amire felszállsz vasárnap reggel úgy, hogy a szombat éjjel mocskot senki sem takarította ki... Koszos, büdös, lelakott, kényelemtlen. Semmi speciális járat, csak egy szimpla London Public Train, 30 éves és nem a leggazdagabb területek között ingázik.
Tehát ülök a vonaton [t-1.10] (+12Ł), mikor rádöbbenek, hogy ez az út kb. 40 perc Luton Airport állomásra... Ekkor már sejtettem...
A vonat megérkezik, rohanás, mert nem tudom merre kell menni stb. Kiderült az állomásról shuttle buszt üzemeltet az Easyjet ami 10 percenként jár. Felszállás a buszra [t-0.20], megérkezés a reptérre, rohanás a checkinhez amikor látom a feliratot "Gate Closed". Az idő ekkor 7.50. A London környéki kisvárosból 3,5 fél óra nem volt elég a reptérre jutáshoz... Persze ez nem róható fel az Easy-nek, de azért nem is könnyíti meg az egységsugarú utas helyzetét.
Kérdeztem az információn el lehet még csípni ezt a gépet? Mosolygva a fejét rázta a srác. A következő gép 13.50-kor megy. Mondom ezt még kitalálom mert nekem délben Zürichben kellett volna lennem. Majd rövid hezitálás után úgy döntöttem, mindegy lesz ami lesz megyek. A srác ekkor közölte már átírta jegyem a következőre. Mondok mennyi? A válasz ingyen. (Pozitív!)
Szóval alvás a reptéren, kaja miegymás. A reptér maga teljesen korrekt. Nem érzed egy percig sem rajta hogy low cost. A jegy nélküli rendszer frankón müködik. Odaadtam az internetes helyfoglalásról kinyomtatott papírt+útlevelet, megnézte "Hunagary...That's fine. Enjoy your flight, sir!" kb. ennyivel le is zavartuk a dolgot. A biztonság elég kettős érzést keltett bennem. Mintha nem is lenne... Aztán láttam mindenfelé rendőröket mászkálni FN-RAL-lal... amikor a fémdetektorhoz értem már pozitívan gondolkodtam erről is, azt elég komolyan veszik, de nem zavaróan csinálják. Megkérdeztem egy biztonságit csinálhatok-e fotót a belső váróról, azt mondta igen, csak a detektor/ellenörző rész ne legyen benne. Elővettem gépet a szemem elé emeltem amikor mellettem termett egy másik biztonsági, hogy ugyanmár mit csinálok??? Mondtam kollegája megengedte. Mire ő várjon itt egy kicsit uram kollegát megkérdezte tényleg így van-e, majd visszajött és mondta minden rendben.
A váró. Kicsit kicsinek tartom a dohányzó részt, de ez nem annyira nagy baj, nem kell a hülye bagósok miatt sok terepet elvenni a normális emberektől. Viszont nem eléggé szeparált a többi résztől ami viszont zavaró lehet a közeli nemdohányzók számára. Egy asztal volt csak szabad ahova leültem dohányozni, szinte egyszerre egy elsőtiszttel, pár szót váltottunk nagyon kellemes benyomás mardat meg erről. Nem volt benne az lenézlek téged mert te csak egy nyavalyás kis utas vagy, én meg pilóta. Sokat spórolnak a kiszolgáló járműveken, egy meglehetősen gagyi busz viszi az utasokat a gépig, ahol azok megrohamozzák a gépet, mert ugye helyfoglalás nincs. Annak ellenére, hogy én a második buszon kaptam helyet ablak mellett ültem. A hely elég szük, szerintem ezzel is próbáltak 1-2 extra sort nyerni. A vezető sztyui első megszólalásánál éreztem azt mikor, egy étterem helyett a Mekdonáccba mész...
...és a fedélzéten van 2 gyönörű csajszi (másik két sztyui), az egyik valószinűleg a legöregebb a szakmában...
és tényleg:) felszállás után a "csajszik körbejértak pár Easyjet magazinnal, és mondogatták, "Magazines, magazines!", majd az egyik hirtelen azt kezdte modogatni "Big Issue, Big Issue", ekkor már a teljes gép röhögött, tudniillik ez a fedél nélkül/flaszter angol megfelelője. Aztán volt 15 perc elég disznó turbulenciánk, majd eseménytelen út Zürichig. A leszállás előtt a sztyuik körbejártak nagy fekete szemeteszsákokkal és begyüjtötték a szemetet. Ez nagyon viccesen néz ki elsőre.
Persze 6 órát késtem emiatt nem tudtam visszajönni az esti géppel, kénytelen voltam Zürichben maradni és átiratni ami 10 font extra + a két jegy közötti különbség. Neked kérdezd meg az első átírás miért volt ingyen, nem tudom. De nem is bánom.
A visszafele út dramaturgiája hasonló volt, csak a pilcsi elköszönt már a csatorna felett mondta a további részen lehet számitani egy kis turbulenciára és komoly szélre, "...it could be a bit bumpy..." :) ettől kezdve, ami szemszájnak ingere. A turbulencia nem volt komoly, de éjszaka, alacsony felhőalap, erős szel, kis turbulencia, keményen kilepte a gépet az igazat megvalva minden tisztelet a pilcsiké mert már láttam magam alatt a kifutó fényeit amikor még mindig masszívan dolgoztak hogy irányban tartsák a gepet.
Szerencsére az útlevél ellenörzésre kb. 5. voltam a sorban ami nagy mázli mivel összesen ketten csinálták! Egy az angolokat kezelte mikor az elfogytak ő is beszállt a külföldiek ellenőrzésébe.
Hát ennyi volna.
A tanulságokat mindenki maga vonhatja le, de nekem pozitív volt a cég rugalmassága, negatív a nem létező reptéri transzfer. Hja, azok csinos piros 93-asok...
:)
üdv
parajesus
ui.: A Luton repteret folyamatosan bővítik, láttam épülő új hangárokat, kifutót(!) stb.
Ha valamit kihagytam volna ami érdekel kérdezz! :)
