_kz Creative Commons License 2002.12.03 0 0 344
Sziasztok!

Egy Xsara I. 1.8/16v tulajdonosaként csatlakoznék a társasághoz. A járgányban 142e km. van, 4 éves, ebből 100-at én tettem bele. Emellett az elmúlt években volt szerencsém gyakorlatilag az egész Xsara palettát vezetni hosszabb-rövidebb távon. A magam részéről a 110-lovas HDI mellett ezt a blokkot tartom az igazi jackpot-nak és igazán sajnáltam, hogy a Xsara II.-ben mar nem kapott helyet. Ezt szerelték annak idején a Xantiákba is, bár azzal a kasztnival nem volt olyan fürge. Ha esetleg valaki használt Xsara I-ben gondolkodik és 1.4-nél nagyobbra vágyik, akkor megéri az 1.8-ra vetni egy pillantást, mert a fenntartási költségei nem lényegesen magasabbak, mint az 1.6-é, a fun faktor viszont... :-)
A rendes szervizeken és a kopó/cserélendő alkatrészeken kívül elfogyasztott egy kézifékkötelet, egy ablaktörlő-motort, egy garnitúra lengéscsillapítót és egy motorelektronikai bizbaszt, ún. "negatív nyomás érzékelőt". A "világító airbag lámpa" jelenség szerencsére elkerült. A kipuff csere lassan esedékes.
Átlag napi 100 km-t megyek, vegyes használatban. Fogyaztás télen 8-8.5, nyáron 7.5-8. Húz, mint az ökör, imádom! Egyedül a klímát hiányolom.
Ha váltok, valószínűleg egy HDI Break lesz a következő. Klímával. :-)
Műszaki ismereteim átlagosak, ezért leginkább a különböző Xsarákkal (és egyéb Citroenekkel) szerzett vezetési tapasztalataimmal állok a Nagyérdemű rendelkezésére.