Utas2 Creative Commons License 2002.11.28 0 0 108
Szívesen, itt van:

"Szóval, most jöttem vissza Hahn-ról (vagy akik jobban szeretnék: Hahn-Frankfurtról/ez van kiírva is/, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy Hahn-nak kábé annyi köze lehet Frankfurthoz, mint Ferihegynek Miskolchoz, de hagyjuk....) Egy picikét a jóisten háta mögött van, ha közúton közelíted meg, de megérte felkeresni.

Viszont kicsit elképedtem attól, amit láttam. Hahn az egyik legnagyobb amcsi légibázis volt, egy fennsíkon fekszik, és elég élményszámba megy, ahogyan az ember az üres ellenőrzési pontot elhagyva a valamikori és most teljesen kihalt legénységi és tiszti épületek között kanyarog, aztán meg áthaladsz a vadászgépek tárolására szolgált bunkerek között és egyszer csak ott vagy Európa leggyorsabban fejlődő repterének terminálja előtt. Az élmény teljsen olyan, mintha nálunk egy elhagyott orosz laktanya pusztuló épületei között csavarognál. Ott is várhatóan az ilyen négyemeletes épületek többségét lebontják majd.

Az épület könnyűszerkezetes (olyan, mint egy hatalmas konténer), légkonicionált, három, fotocellával működő ajtó, belül minden tiszta dizájn, igényesen kialakítva. Nagyon klassz és kompakt a reptér, kábé egyharmada az egyik Ferihegyi terminál méretének, viszont minden van benne. Üzletek, kávézók, étterem, galéria, kilátóterasz!!!, utazási irodák, stb. A galériáról le lehet látni az érkezési csarnokba, ahol két kicsi, de annál inkább modern poggyászkiadó szalag is van. A természetesen ingyenesen látogatható kilátóteraszon (amelynek egy részén ülőhelyes kávézó is van) gyakorlatilag testközelből élvezheted a főként Ryanair gépek látványát, ott parkolnak az orrod előtt.

4 darab indulási váró és kapu van. A futópálya (amelyet mindkét végén keresztez egy út) 2 irányból használatos. Nagyon klassz spotterkedési helyek vannak....

A parkolásért a reptér majd egy kilométeres körzetében fizetni kell (rohadt sok autó parkolt mindenütt), ráadásul gőzerővel folyik új létesítmények építése - állítólag hatalmas üzlet ott földtulajdonnal rendelkezni, napról napra többet ér. A közvetlen közelben cargóbázis (ha jól láttam, Aeroflot!) éttermek, és hatalmas parkolók.

Az adatok szerint most évente 1.4 millió utas fordul meg ott, jövőre ez a szám várhatóan megduplázódik és 4 éven belül 5 millióra számítanak. Van valóságalapja, mert láthatóan óriási pénzekért mennek ott fejlesztések. A legnagyobb üzemeltető a Ryanair, főként Angliából, Olaszországból vannak járatok, napi 15-20 reggel 6-tól este 11-ig bezárólag. De más kisebb regionális légitársaság is repül oda.

Azért valami hasonlót el tudnék képzelni mondjuk Debrecenben. Jót tenne nekünk...."

Egyébként a Germawingsről az jut eszembe, hogy a Go-t is a BA leányvállalataként hozták létre, aztán idővel - vezérváltás a BA élén - feszültségek keletkeztek az anyavállalat és a Go között a termék (mármint a szolgáltatás) miatt, mondván, hogy nem fér bele a BA szolgáltatói koncepciójába. Ezért is adták el. Kiváncsi vagyok, a Lufi hogyan kezeli majd a belső konkurrenciát.

Hahn-on egyébként kocsival jártam, de beszélgettem olyannal is, aki Ryanairrel érkezett oda.

Az Easyjetes történet Steliosról igaz, most
igazándiból Ray Webster a főnök ott. Két kérdés most mindenképpen érdekes:
- Nem terjeszkedte-e túl magát a cég a Go bekebelezésével?
- Az Airbusokkal kötött igencsak előnyösnek tűnő (gyakorlatilag a listaár feléért, kétharmadáért vesznek gépeket NAGYON NAGY tételben) üzletnek mi lesz az igazi ára?

Előzmény: Vinnen (101)