Magnat Creative Commons License 2002.11.27 0 0 901
Ezt a két módszert is onnan ollóztam, bár nem tudom, melyiket melyik doki írta:

1
"Hogy melyik tőke zenél a 16-ból. Na ez az amit nem tud senki sem biztosra megmondani, csak van aki beismeri és van aki nem. Addig nem is jelent gondot, amíg nem emiatt akar a szerelő egy egész garnitúrát cserélni egy kisebb polgári vagyonért.
Szóval. Mindet ki szoktam venni és jó alaposan kimosni. Amelyik szétszerelhető azt szétszerelve mosom ki benzinben és szilikon spray-vel megfújva rakom össze. Amelyik nem szerelhető, azt benzinben áztatom és egy szerszámmal mozgatva az állítóelemet ki- és bepumpálom a benzint mindaddig, míg ki nem tisztul. Közben a motorban lévő olajat is leengedem és jó alaposan ki is hagyom csöpögni. (Amíg a tőkék tisztulnak, van is rá idő.)
Összerakás után feltöltöm jó minőségű olajjal a motort és úgy indítom, hogy a gyújtási szikrát kiiktatom mindaddig míg meg nem jön az olajnyomás. Ha megjött, várok néhány másodpercig, majd újra indítózok, újra várok (4-5 ilyen után már indulhat a motor!)
A motor indítása után kb. 2000/min fordulaton bemelegítem a motort és járatom mindaddig, míg nem csendesedik el az utolsó tőke is. Mert az állító elemeknek a meleg és nyomás alatti olajra tartósan szükségük van ahhoz, hogy teljesen ki tudjon légtelenedni a belső terük.
Amikor a motor bemelegedett és már viszonylag csendesen jár, kb. fél percenként egy-egy kövérebb gázfröccsel, ill. 15-20 sec.-ig tartó 3-4000-re való felpörgetéssel segítek, hogy az ilyenkor lineárisan megnövekvő olajnyomás könnyebben elvégezze a feladatát.
Ezután tuti csendes lesz a motor és azokat az elemeket is kitisztítottam amik még nem álltak be csak már nehezen végezték dolgukat a bennük felgyűlt olajiszap miatt!"

2
"Külső úton történő vegyi tisztítás csak meddő próbálkozás. Az sem igaz, hogy nem lehet a hibás darabot kiszűrni. Az viszont igaz, hogy aki ilyet mond, az vagy hülye a szakmájához és okoskodik. Vagy egy pénzéhes ?cserépedény?.
Szét kell bontani a motort annyira hogy a vezérmű tengelyek és a hidroelemek ?kipotyogjanak?. Aztán ellenőrizni kell a vezérmű tengely állapotát, mert a sokáig így üzemelő kocsi elkoptathatja rendellenes mértékben! Aztán nem kis türelemmel szét kell szedni az elemeket egyenként és átnézni, kimosni. Ha van köztük olyan, amelyik már kopást mutat, azt cserélni kell, de általában 3-4 darabnál több nem szokott cserére szorulni. Nem ritka az sem, hogy egyet sem kell cserélni!
Viszont összeszereléskor tényleg precíz munkát kell végezni, mert ez a motor nemcsak bivaly erős, hanem kényes is, mint egy csaj! Általában a javítás első fázisa nálam, hogy a motorolajat leengedem és addig csöpögni is hagyom, míg a javítás tart. Mikor a motor indításra kész, az utolsó fázis a friss motorolajjal feltöltés és természetesen az olaj filtert is cserélem! Általában ilyenkor egy olcsóbb, de megfelelő minőségű olajjal töltöm fel a motort és kb. 1000 km lefutása után cserélem a megszokott márkára.
A hidroelem szétszerelését itt és most nem ismertetem, mert egy kis gyakorlat azért kell hozzá, de ha gondolod ezügyben keress meg! "

Hol rendel ő egyébként? Mennyire nehéz bejutni hozzá, hogy dolgozik? (persze biztos profi, de mennyire futószalag?) Ja, relatíve és mennyiért?

Előzmény: Trebitsch (899)