twk004 Creative Commons License 2002.11.27 0 0 1282
Üdv, Sopánka!

Több okból is csörög: először is a dugattyútetőn levő kokszréteg felhevül,és begyújtja előbb a keveréket. Ha lent van a hengerfej, vedd a fáradságot, pucold le drótkefével a dugó tetejét, és 30-40 kilométeren át nem csörög (aztán elkezdi újra). Sajnos, mivel tudomásom szerint a MOL Rt. a leadott fáradtolajból finomítja vissza a 2T olajakat (persze ez csak az alapolaj, aztán adalékolják), ez a lerakódás csak rendesebb olaj keverésével (a tiszta benzinhez) szüntethető meg. A másik gond, hogy a fix 22 fokra lecsavarozott előgyújtás is elősegíti a csörgést, mert változnia kéne folyamatosan a ford. szám emelkedésével (mint pl. a Trabinál). Én egy ideje rágódom a röpsúlyos Trabi-megszakítóbütyök beépítésén, ahogy sikerül, jelezni fogom!

Tisztelettel:twk004

Előzmény: Sopánka (1281)