Bátori László Creative Commons License 2002.11.20 0 0 103
Amint a jereváni rádió mondotta vala "a hír igaz, csak nem osztogatnak, hanem fosztogatnak".

Szóval a tököli repülőtér nincs nyitva, hanem egy ún. nem nyilvános fel- és leszállóhely létesült rajta.
Ez első pillantásra teljesen mindegy, jogilag mégis óriási a különbség.

Mindenek előtt le kell szögeznem, az, hogy az engedélyt A.Z. szignálta nem egy nagy hír, hiszen a kiadott engedélyek, szakszók, levelek stb túlnyomó részét A.Z. vagy a helyettese B.L. "szignálta", ugyanis a hatóság SzMSz-e alapján nekik volt ehhez joguk.

A nem nyilvános fel és leszállóhelynek nincs forgalmi köre, és légtere sem. Tehát szó sincs arról, hogy a tököli MCTR-t bárki üzembe helyezte volna, vagy G légteret hozott volna létre mondjuk Dunakeszihez hasonlóan.

A tököli repülőtér nem nyilvános fel- és leszállóhelye semmilyen módon nem érinti az APP munkáját, hiszen - bár a TMA alatt van - nem ellenőrzött légtér övezi.

Ettől az eseménytől a TMA alsó határa nem változott, és a TMA alatti nem ellenőrzött légtér forgalma szempontjából végül is lényegtelen, hogy az a forgalom leszáll-e vagy sem.

By the way, Tökölön jelenleg semmilyen műszeres megközelítésre nincs lehetőség.

A TMA-ban kialakított műszeres eljárásoknak mindenképp a TMA határokon belül kell maradni, ezért ez a dolog a HC Módszertan - általam ájulásig tisztelt - szakembereinek áldozatos munkáját nem veszélyezteti :-)

Ha Tököl egyszer "igazi" repülőtér akar lenni CTR-el, indulási, érkezési eljárásokkal ,vagy csak egyszerűen olyan légtérigénye lenne ami miatt a TMA jelenlegi határait bármilyen irányból bolygatni kellene, természetes módon egyeztetni kellene a HC-vel a többi repülőtérhez hasonló módon.
Ugyanakkor a jelenlegi igen kis műveletszám, és az a tény, hogy a leszállóhely forgalma az ellenőrzött légteret nem érinti, nem kell hogy fejfájást okozzon az APP-nek (vagy családtagjaiknak :-))

Előzmény: xpairt (102)