xpairt Creative Commons License 2002.11.20 0 0 102
Lenne egy kérdésem, elsősorban Bátori úrhoz, illetve a PLH szakembereihez.

Ez a tököli repülőtérrel kapcsolatos. (Hozzátartozik az igazsághoz, hogy családtagom APP irányító, és vele beszélgetvén fogalmazódott meg bennem.)

Az operatív állomány ezen a hétvégén értesült róla, hogy Tököl már kb 1 hónapja újra nyitva van, működési engedélyét A.Z. szignálta. (úgy emlékszem, egy kft-nek lett kiadva, vitorlázó, motoros - merevszárnyas, forgószárnyas).

Minthogy a repülőtér Ferihegy TMA-n belül helyezkedik el, az approach-ot nagyban érinti a dolog.

1. minden TMA-ban elhelyezkedő reptérrel együttműködi eljárása van az APP-nek...koordináció stb. Tököllel kapcsolatban semmiféle részlet nem ismeretes...se légtér (vagy forgalmi kör), handoff, koordináció stb. Egész egyszerűen ott van egy repülőtér, ami üzemel, és az operatív állomány nem tud róla semmit.

2. kb mostanra készült el a HC Módszertan az új műszeres indulási eljárásokkal. Mindössze egy évet dolgoztak rajta. (ezek az eljárások rövidebbek, mint a mostaniak, azon az alapon, hogy elvileg nincs földrajzi, zajvédelmi és légtér akadálya, hogy Ferihegyről nyugat-délnyugatra a minimum safe altitude-ot lecsökkentsék 3000 lábra 4000 helyett.) Tököl újranyitása mindezt megkérdőjelezi.

Szóval az lenne a kérdésem, hogy erről tudtok valamit? Mivel az állómány és a módszertan is most hétvégén, mintegy egy hónapos késéssel tudta meg a "nagy eseményt", nyilván felvették már a kapcsolatot a PLH-val ezügyben, de kíváncsi lennék a véleményetekre.

üdv.

Előzmény: Bátori László (101)