Bátori László Creative Commons License 2002.11.20 0 0 101
Kedves avio18,

Nincs mihez gratulálni, mivel az "mb"-m (amit hivatalosan még kézhez sem kaptam) kizárólag a korábbi beosztásomhoz kapcsolódó adminisztartív lépés.

Kedves Lajos,

Köszönöm, hogy üdvözölsz a főnökség világában, de eddig is ott voltam.
A hatósági eljárási díjakat illetően 1994-95 körül született meg az a pénzügyi kormányzati döntés, amely szerint a különféle hatóságok tevékenységét legalább részben az eljárási díjakból lell biztosítani. A közhiedelemmel ellentétben ehhez a döntéshez a légügyi hatóság akkori, vagy mai vezetőinek nem volt és nem is lehetett szavuk..
Mielőtt bárki aktuálpolitikai ízű megjegyzést tenne sietek előrebocsátani, hogy azóta egyik kormányzat sem kívánta ezt az alapelvet megváltoztatni.

Kedves hitetlentamás,

Az UL-el kapcsolatban, miután külön UL szerelő szakszó nincs, de beletartozik a motoros A kategóriába (0<2250kg maximális felszállótömeg) értelemszerűen Motoros A kategóriájú szerelő szakszó kell. Ballonszerelő szakszolgálati engedély nincs, így ennek hiányában az az általános jogelv érvényesül, hogy a hatóság saját mérlegelési (diszkrecionális) jogkörében dönt az egyébként a hatáskörébe tartozó ügyről. Így ez esetben a légügyi törvény, és a végrehajtására kiadott kormányrendelet következő passzusát alkalmazzuk:

Lt. 29. § (1) A légijármű és egyes légiközlekedéssel kapcsolatos eszközök gyártásához, a javítási és karbantartási tevékenység folytatásához az illetékes légiközlekedési hatóság engedélye szükséges.

Vhr. 13. § (1) Polgári rendeltetésű légijármű, részei, berendezései és alkatrészei, valamint a külön jogszabályban meghatározott légiközlekedéssel kapcsolatos eszköz iparszerűen (rendszeresen és elidegenítési célból) csak olyan üzemben gyártható, javítható, illetőleg karbantartható, amely a gyártmány fajtája szerint a jogszabályban meghatározott szakmai követelményeknek megfelel, és amely a tevékenységre a légiközlekedési hatóságtól engedélyt kapott.

Ennek alapján a napi üzemképesség megállapításának jogát a pilótára testáljuk (megfelelő kiképzettség esetén), a ballon rendszereinek javítására (pl. égőfej, kupola) a hatóság által erre a tevékenységre engedéllyel rendelkező szervezetek jogosultak.

Már csak azt nem értem miért nem akkor kérdezed mindezt amikor szembejössz velem a folyosón:-)

Kedves Birka,

Tájékoztatnom kell, hogy levéltitok megsértése bűncselekmény, amit Ön abban az esetben nem követett el, ha az inkriminált levélnek írója vagy címzettje. Miután ez utóbbit kevéssé tartom valószínűnek, a kiegyensúlyozott tájékoztatás érdekében kérem ne habozzék alkalmasint a helyettes államtitkár úr válaszát is közkinccsé tenni.