Birka55 Creative Commons License 2002.11.20 0 0 99
Magyar Légiforgalmi Szolgálatok Szakszervezete

1162. Budapest Szent Imre u. 122.

Gazdasági és Közlekedési Minisztérium

Dr. Ruppert László
helyettes államtitkár

Budapest
Honvéd u. 13-15.
1055.

Tisztelt Helyettes Államtitkár Úr!

Mellékelten eljuttatom Önhöz a Színes Mai Lap című újság 2002. október 31-i számában
megjelent cikket.

Felhívom szíves figyelmét, hogy szakszervezetünk ez ügy kivizsgálása érdekében már ez év augusztus 23-án kelt levélben felhívással fordult a PLH igazgatójához, illetve szeptember 10-én a POLEBIS igazgatójához.
A PLH igazgatója személyes megkeresését követően 2002. október 1-én arról tájékoztatott, hogy a PLH a hozzá a tárgyban érkezett beadványunkat illetékességből a hozzá való beérkezést követően (2002. augusztus 27.) nyolc napon belül a POLEBIS-hez kivizsgálásra átadta.

2002. október 2-án tárgyaltunk a POLEBIS igazgatójával, aki - miután pejoratív véleményének adott hangot a Polgári Légügyi Hatóság igazgatója személyét illetően - közölte, hogy említett ügyben részünkre semminemű érdemi tájékoztatást nem óhajt adni annak ellenére, hogy tudomásunk van arról - és őt erről tájékoztattuk - hogy Hangyál Gyula a HungaroControl igazgató-helyettese a légi eseménnyel kapcsolatosan rendelkezésre álló összes anyagot a POLEBIS-hez vizsgálat céljából a HungaroControl véleményével együtt eljuttatta.
Mészáros úr állja a szavát, mert fittyet hányva a Magyar Köztársaság törvényeire, szakszervezetünket mind a mai napig nem értesítette a hozzá kivizsgálásra három csatornán is (PLH, MLSZSZ, HungaroControl) hivatalos eljuttatott, csak a légi irányítók éberségének köszönhetően tragédiával nem zárult légi eseménnyel kapcsolatos anyag vizsgálatának eredményéről.

Tisztelt Helyettes Államtitkár úr!

Az élet majdnem ismételte önmagát, hiszen 1978. 09. 25.-én San-Diego nemzetközi repülőtér közelkörzetében hasonló szituáció következményeként egy Cessna 172-es típusú kis utasszállító gép összeütközött a PSA süllyedést végző Boeing 727-es típusú repülőgépével. A katasztrófa következtében közel százötven ember veszítette életét.
Felháborítónak ítéljük, hogy az orwelli elv hatásaként (egyenlő az egyenlőbbek között) ez ügyet a hatóság egyes munkatársai minden eszközzel eltusolni igyekeznek, nem törődve azzal, hogy e magatartásuk kizárólag arra alkalmas, hogy a magyar légi közlekedés amúgy is megtépázott tekintélyét tovább rombolják és a magyar repülés szereplői körében jogos felháborodást okozzanak.

Kérem, hogy a levélben foglaltak alapján rendeljen el vizsgálatot, - ha egy mód van rá ezzel ne a Légügyi Főigazgatóságot bízza meg hiszen ők már több mint másfél hónapja képtelen arról nyilatkozni, hogy Pető György jogszerűen birtokol-e B-737-es géptípus vezetésére jogosító szakszolgálati engedélyt - amelyben arra kérjen választ, hogy mi módon fordulhatott elő ezen párját ritkító légi esemény és a hatóság miképpen kívánja elejét venni az ismétlődés előfordulásának!

Amennyiben levelünkre soron kívül érdemi választ nem kapunk, úgy szakszervezetünk kénytelen lesz a sajtó nyilvánossága, illetve nemzetközi szervezetek felé fordulni a légi közlekedés biztonságának fenntarthatósága érdekében.

Budapest, 2002. október 31.

Üdvözlettel:

Metes György
elnök