AWolfman Creative Commons License 2002.11.13 0 0 806
Köszi Alpina! Közbe találtunk mi is (így telefonszám alapján nem tudom megmondani, de lehet, hogy ua. a cég), de ha nem jönne be, akkor ezt is megnézzük.

Apropó! Van nekem egy 89-es 1.05-ös benzines, karbis Polóm, 316000 km-rel. A gondom az, hogy a kocsi hidegben simán indul, minden OK. Viszont. Észrevettem, hogy ha a bemelegedés során nagyon takarékosan akarom hajtani és ezért túlságosan leengedem az fordulatszámot (pl. egy elindulásnál, vagy váltásnál), akkor miután a motor elérte az üzemi hőmérsékletet és leáll az automata szívató és a gyorsalapjárat-szabályzó is visszaengedi az alapjáratot (ha jól tudom, ez a neve), akkor a kocsi a kuplung kinyomása után előfordul, hogy leáll (pl. lámpa előtt kiveszem
négyesből). Akkor is, ha úgy lassítok, hogy visszakapcsolgatok.

Ha mégsem áll le, akkor annyira alacsony az alapjárat, hogy rezonál az egész kasztni. Néha előfordul, hogy ha ilyenkor megszaggatom egy kicsit (II.-ban 40-50 :o))) ), akkor minden visszatér a normál kerékvágásba, az alapjárat normális lesz, de sajnos ez az esetek kisebb részében van így, arról nem beszélve, hogy a motornak sem használ igazán. Észre vettem viszont, hogy ha úgy melegítem fel a motort üzemi hőfokra, hogy egy métert sem megyek vele, akkor úgy áll be az alapjárat, ahogy az a nagykönyvben meg van írva.

A másik: igen lassú menetkor, és főleg meleg motornál fordul az elő, hogy ha kinyomom a kuplungot (mert már az egyes fokozat legalacsonyabb sebességénél is lassabban kell haladni), majd visszaengedem és egy icipici gázt adok, hogy ne fulladjon le, akkor a fogáspontot elérve az egész motor elkezd ütemesen rázkódni (nem rángatni!), szóval az egész motor rázkódik a motorházban. A jelenség addig fokozódik, amíg nő a fordulat és csak akkor szűnik meg, ha kinyomom ismét a kuplungot, vagy ha már elszabadultak a lóerők (mind a 45 :o))) ) és a motor bőg.

Először a motortartó gumibakokra gyanakodtam, a hátulsó, ami tulképpen a váltót tartja elég ramaty állapotban is volt, ki lett cserélve. A
hiba nem szűnt meg. Az első bakok teljesen épek, de félek, hogy már nem sokáig, vagy ami még rosszab, hogy esetlen más is tönkre mehet a
kocsiban. A rázkódás ugyanis olyan erős, hogy a kocsi eleje a jelenség produkálásakor láthatóan jobbra-balra szitál.

Elképzelhető, hogy az alapjárat-probléma a karburátorra vezethető vissza? Vagy esetleg a két fenti jelenség összefügg? Volt, akitől emliben mekkérdeztem már, ő az alapjárat vákuumszabályzojának tömítésére gyanakodott. Lehúztam a vákuumcsövet, erre drasztiuksan lecsökkent az alapjárat és amikor visszatettem, visszaállt a normálisra (a kocsi üzemmeleg volt, nem akkor indítottam), szal nem hiszem, hogy ez lenne a gond, ráadásul a szabályzó épnek tűnik.

Segítsetek plíz egy lelkes amatőrnek! :o)

Előzmény: alpinaB6 (804)