Kedves Kisvasút-barátok!
Úgy tűnik, megint, és egyre inkább nem ugyanarról beszélünk.
Ezért mégegyszer (és ha rajtam múlik, utoljára) összefoglalnám, hogy én miről ill. miről nem (!) beszélek hetek óta:
NEM "fikázom" a kisvasutak vezetőit. Nem csak azért, mert Gábor személyesen ismerősöm. Nem csak azért, mert mérnök-társként "védem a mundér becsületét". Hanem azért, mert nekem nem az ő, és nem a "többiek" munkájával van gondom. És nagyon utálom, amikor egyesek irigységből, sértődöttségből, és ki-tudja-még-milyen okokból ezt teszik.
Felemelem viszont szavam a következőkért:
- Egy vállalkozó szerződés alapján, pénzért (jelen esetben még az is mindegy, hogy százezer vagy hetven-millió forintért) elvégez egy pályaépitést, aztán 3 nap múlva szétmegy a pálya. Mondjátok azt, hogy ez rendben van igy.
- Miután ez megtörténik, ahelyett, hogy éjjel-nappal krampácsolna, ...ban hagyja az üzemeltetőt, mondván, majd "azok a jópofa KBK-s gyerekek úgyis megcsinálják". Mondjátok, ha nem igy volt!
- Egy tartalék-mozdonynak keresni kell az iratait. Mondjátok azt, hogy ez pénz kérdése!
- Egy vállalkozó úgy javitja meg a mozdonyt, hogy arról mindenki tudja (Ti irtátok) hogy úgyse működik. Mondjátok, hogy ez helyén való!
- Egy vállalkozó, aki pénzért dolgozik, "eltököli az időt" (gőzös-felújitás). Mondjátok, hogy ez normális dolog!
Ezek a dolgok sem a polgári, sem a kapitalista (mai szocialista) társadalomra/gazdaságra nem jellemzők.
Ezek a szocializmusra jellemzők. Arra a bizonyos 70-es évekbelire.
Tovább kellene ezen lépni, legalább Nektek (nekünk), (viszonylag) fiataloknak. Nem belenyugodni, nem elfogadni, esetleg még asszisztálni is hozzá.
Én ez ellen "pampogok"!
És Gábornak, meg a KBK-soknak (én is az vagyok, csak passziv módon) legfeljebb az a "bűnük", ha ezeket a viszonyokat elfogadják, elnézik, tudomásul veszik.
Bár Vaskalap kartárs (lásd. Vasútmániás topic) sokszor mondta nekem, hogy úgy beszélek, mintha nem is ebben az országban élnék.