mestska Creative Commons License 2002.10.08 0 0 126
ba***a meg, ezeknek teljen az agyukra ment valami. Egyik nap ezt mondják, másik nap azt mondják:

Az SZDSZ 800 kilométer autópályát akar

NSZ • 2002. október 7. • Szerző: Hírösszefoglalónk


Az SZDSZ vezetői ismertetik elképzeléseiket (kép: Népszabadság – Bánhalmi János)
Az SZDSZ szerint teljesíteni kell azt az autópálya-építési programot, amely értelmében a kormányzati ciklus alatt 800 kilométernyi autópályát és gyorsforgalmi utat kell megépíteni, amivel azonban még messze nem érnek véget a közlekedési fejlesztések. Ezekről egy 2015-ig előretekintő összegzést adtak a szabad demokrata politikusok.

Csillag István gazdasági, Kóródi Mária környezetvédelmi miniszter, Kuncze Gábor, az SZDSZ elnöke és Demszky Gábor főpolgármester az M0-ás autóút és az 5-ös főút találkozásánál vasárnap tartott sajtótájékoztatóján ismertette a program egyes elemeit.

A gazdasági és közlekedési miniszter a 2015-ig tartó Sztráda Expressz elnevezésű útfejlesztési program ismertetése során elmondta: az M3-as autópálya eléri majd Miskolcot és Nyíregyházát, ahonnan az M35-ös út vezet majd Debrecenbe. Közölte: az M5-ös megépül Szegedig, illetve az országhatárig, és a 6-os út gyorsforgalmi úttá történő fejlesztése is megvalósul a déli határig. Csillag István elmondta: Románia felé, Békés megye érintésével gyorsforgalmi út épül, és ugyanez történik Salgótarján irányába is. Beszámolt arról is, hogy a jövő évtől öt helyszínen folytatódik az M0-ás autóút továbbfejlesztése. Megjegyezte: erre a következő évben 60 milliárd forintot, míg a körgyűrű teljes kiépítésére 400 milliárd forintot szánnak. A körgyűrű befejezése mellett az M0-ás déli szakaszát, az úgynevezett halálutat kétszer háromsávosra bővítik.

Kuncze Gábor úgy fogalmazott: ez az autópálya-építési program nem szalámizható, és azt ebben a kormányzati ciklusban – az eredeti terveknek megfelelően – végre kell hajtani. Rámutatott, hogy az utak megépítése „európai kötelezettség”, gazdasági érdek, illetve ezáltal komfortosabbá válik a hazai közlekedés is.

Demszky Gábor úgy vélte: az M0-ás autóút megépülése jelentősen tehermentesíti majd Budapest belvárosát. Ismertetése szerint az M0-ás autóút környezetében úgynevezett P+R parkolókat kell létesíteni, amelyeket elővárosi vasúthálózat köthet össze a belvárossal. Kóródi Mária elmondta: az M0-ás autóút befejezésével nagymértékben csökkenhet Budapest levegőszennyezettsége.