Rezorr Creative Commons License 2002.10.06 0 0 380
Üdv mindenkinek!
Van 1-2 meglátásom,megosztanám Veletek :-)
Először is,láttam 1 fényképet ezen a címen:
http://www.tar.hu/simsonarc/janax/Janaxkarba7.jpg
Ez így sz*rt sem ér,bocs. A szerkezetet tényeg "turbó utánporlasztó" néven lehetett kapni kb 15 éve. A nevéből is adódik,hogy ezt a porlasztó után kell beszerelni,hogy a mikronnyi benzincseppeket a forgó kerék még jobban szétporlassza.Ezáltal tökéletesítse az égést a robbanótérben. És tényleg csak kétütemű motorokba jó,mert a kis csapágyat kenni kell. Nálam a Zsigában 1 hónap alatt szétesett az egész,mivel száraz ott a benzin,nincs olaj keverve bele.
Más.
A főtengelyt NEM lehet megsérteni a csavarhúzóval,mikor kipattintod róla a szimmeringet.Reszelővel sem tudsz kárt okozni benne,olyan kemény acélból készül.
Más.
A rezgőnyelv szerepe a beszívott keverék visszaáramlásának a megakadályozása. Minden fordulaton más gázlengések lépnek fel a sűrítés-elősűrítés-szívás hatására. Sokszor visszaáramlik a benzin-levegő keverék a légszűrő felé,mikor még nem zárta be a szívónyílást a dugó. Ti is láthatjátok,hogy a porlasztó mögött a légszűrőgumicsatlakozójában mennyi olaj van.A visszaáramló benzin elpárolog,az olaj marad...Ennek megakadályozására való a rezgőnyelv,így javul a töltés hatásfoka,és csökken a fogyasztás. Hasonló okokból találták ki a fordulat fügvényében állítódó kipuffogó szelepeket is. A gázlengések következtében friss gázok áramlanak ki elégetlenül a kipuffogón,amit ezzel gátolnak meg.
Más.
A szimmeringről nagyon ritkán ugrik le feltevéskor a rugó. Már láttam selejt szimmeringet,amelynek az ajka nem hajlott mindenhol vissza,hogy megtartsa a rugót az árkában. Nem is próbáltam feltenni,eldobtam. Különben ha mégis lugrott a rúgó,összeszerelés után azonnal rájössz,mikor megpróbáod beindítani a mocit :-)
Bocs a tudálékosságért,de szeretem ezt a fórumot,mert sok olyat olvasok,amit érdemes megjegyeznem.

Ha a tankra hajolok,akkor sem megy egyik 250-es sem 130-at szélcsendben,sík úton. ;-) Kiatartok emellett,mert még nem tapasztaltam mást. De a 150-es sem megy 110-et...