gligeti Creative Commons License 2002.09.25 0 0 1058

Eccerű, alapesetben a hűtő felé menő vastag cső felé vezető ágat zárnia kell. Ha jól emléxem felfelé van a csúcsos vége, egyes modelleknél kis anyacsavarral a tetején (amivel állítani lehet elvben hogy mikor nyisson)

Hideg motornál tapizzad a hűtő felé menő csövet, egy darabig hidegnek kell maradnia (na jó a termosztát közelében kicsit meleg) -- később, nyitáskor meleg lesz. Ha a keringés rendben, akkor a hűtőből visszajövő cső ekkor langyos.

Én a következőket tesztelném. Először is kiszedném a termosztátot, és figyelném, hogy forr-e az autó, ha igen, akkor nyilván nem a termosztát a beteg. Ha úgy nem forr, akkor lehet, hogy tényleg rosszul raktad be, vagy rossz maga a termosztát.

Ha kiszedve is forr, akkor valami keringési zavar van, vagy levegős(ödik) a rencer. Lehet, hogy rosszul légtelenítesz, de ha jól, akkor persze magától levegősödhet hengerfej hiba miatt, akár pakolás, akár hajszálrepedés miatt. Ha előlhűtős, akkor szokott eltömődni az a kis csőcsatlakozó, ami a pumpa tetején van, ami az önlégtelenítést végzi.

Ha nem levegősödik, akkor lehet, hogy a vízpumpa hagyja el magát, és nem keringet rendesen.

Ezek jutnak hirtelen eszembe (én is szívtam egy darabig, amíg meg nem találtam az önlégtelenítő cső csatlakózójának eltömődését :-))

Ja, a hőmérő tényleg melegebbet mutat nagyobb terhelés esetén (lámpa, féklámpa, ventillátor)...

Előzmény: atp (1057)