dyz Creative Commons License 2002.09.24 0 0 301
Visszacsinálni nagyon nehezen lehet, el sem kellett volna rontani.
Ez a kulcsmondat, ezt próbálom hangsúlyozni a topic elejétől.

Ha csak szűken a "vicinálisokról" beszélünk, akkor elismerem, hogy a 64-es az, és nem rendelkezik jó adottságokkal. Ettől függetlenül is szükségesnek tartok hosszabb távon Pécsnek egy keleti irányú "kijáratot". Amíg nincs jobb, legyen a 64-es, a maga kisvasúti jellegű kanyargásával (Pécs-Dombóvár-Bátaszék sem rövidebb időben!).

A (főleg rövid) "zsákvonalaknak" én sem sok értelmét látom, de ha a másik vége is elér valahová, akkor már inkább.
Mondok egy példát: Miskolc-Mezőcsát. Tipikus "zsákvicinális", napi 5-6 háromkocsis Bz-vel. Rengetegszer felmerült a megszüntetés gondolata, de megmenekült. Aztán hallottam olyan ötletet, hogy meghosszabbítani Tiszafüredig. Ezzel Miskolcnak közvetlen kapcsolata lett volna a Tisza-tóval és a Hortobággyal. Mindjárt másképp nézett volna ki a dolog.
Egyébként napjainkban sűrű teherforgalma van e vonalnak, az autópályaépítéshez a nyíltvonalon(!) létesítettek rakodót, és vasúton szállítják a követ, valamint a hídelemeket. Emiatt persze napközben a személyforgalom leállni kényszerül és vp.buszok járnak.

Előzmény: DJ. Bakter (300)