ENGINEER Creative Commons License 2002.09.13 0 0 681
Sziasztok!

A fórumot átböngészve úgy gondolom tudtok nekem segíteni. Van egy 11 éves Trabant 1.1 -esem. Nemrég (2.5 éve) került hozzám, és mivel eddig a családban mozgott minden szervízelési tapasztalatot onnan szereztem be. Illetve az autószerelőmtől. A családom szerint az autót 7.500 km után kell szervízbe vinni olaj, olajszűrő, levegőszűrő cserére, illetve 15.000 km után kell gyertyákat cserélni, és 45.000 km után kell vezérműszíjjat cserélni, stb...

A szerelőm szerint az olajcsereperiódus 10.000 km, a gyertyák és a vezérműszíj 45.000 km -es cserét igényel. Eddig ezt tartottam be.

Viszont a napokban kezembe került egy eredeti Jótállási jegy, amiben benne vannak a szervízperiódusok és az elvégzendő feladatok is. Ebben a könyvben az szerepel, hogy olajcsere 15.000 km -ként, gyertyacsere 15.000 km -ként, bordásszíj (vezérműszíj) csere 75.000 km -ként, sebváltó olajcsere 45.000 km -ként, stb...

Egyszóval akkor most mi az igazság?

Még egy dolog. A kocsiban most 115.000 km van. A könyv szerint 120.000 km -nél ki kell cserélni a Pulldown-membránt, a gázosítóban a fedeleket síkba kell csiszolni, és a bimetell rugóházat cserélni kell. Viszont a porlasztómmal már két éve - mióta egy ügyeskezű szaki baállította - nincs gondom. Városban 6.5 literrel járok, hidegben-melegben pöccenésre indul, és az automata szivatóval sincs gond, mert nem zabáltatja le az autót, fokozatosan kapcsol be, illetve fokozatosan ki - csak annyira pörgeti a motort amennyire kell. Szóval minek nyúljunk hozzá?

Pár info még. Mobil 1 ásványolajjal járok, Bosch olajcszűrő van fenn, Champoin gyetyákkal. A kocsi olajat nem eszik. Kibírja a 15.000 km -es periódut vagy....?

Mit tegyek, kinek higgyek?

Előre is köszönöm a segítségét.

E.