Alonso Creative Commons License 2002.08.15 0 0 607
Heló outisok!

Én is az lennék, bár egy kicsit elfajzottam. Még jó régen, a múlt évezredben kezdem a bringás
pályafutásomat egy kiválló Favorittal. :o) Aztán sokáig semmi, míg tavaly rám nem tört a bringázhatnék.
Összeraktam magamnak egy gépet:
Mali Ironman alu váz
105 hajtómű (52/42)+ monoblokk
RX100 váltók
RSX fékek
FIR felnik + RX100 agyak, Vittoria 22×622 gumik
Hg-50 koszorú (11-12-14-16-18-21-24)
RSX fékváltókarok (használt)

Csak Bp-en használtam, általában a BAH csomóponttól mentem fel a János-hegyre. Egy idő után állatira
idegesített, hogy majd kiesik a fogam az iszonyú utakon, vigyázni kell minden patkánál, stb. Szóval az
outival járó szokásos nyűgök. Ezért elhatároztam, hogy átszabom kicsit a gépet olyanra, hogy városi
használatra is alkalmas legyen.Ez először is ballonosabb gumit jelent. Ebből aztán jönnek a problémák:
a 37×622 (városi mintás gumi)persze nem fér bele a vázba, meg a kis leérésű caliper patkófékekbe -> vázcsere.
Reális áron ciklokrossz vázat nem kapni (100e-ért láttam), úgyhogy egy noname alu trekking váz lett a
befutó (villával együtt 20e). Féknek először Alivio cantival próbálkoztam, de nem jött be, végül
Avid Shorty 4 került fel. A többi alkatrész maradt.
Tehát sikerült összehoznom egy olyan masinát, amivel bátran lehet csapatni városban mindenfelé,
könnyebb terepektől sem kell megriadni és a viszonylag sima futófelületű gumi és az outi hajtáslánc
miatt aszfalton is elég tempósan lehet vele haladni. Vannak a vázon csomagtartó és sárvédő felerősítő
szemek, úgyhogy bármikor túrázható állapotba hozható a bicaj. A súlya olyan 11-12 kiló között lehet.
Biztos lehetne még faragni belőle, de amíg a saját súlyom 70 és 80 kiló között ingázik, nem sok
értelmét látom súlyos tízezreket erre fordítani.
A történethez tartozik még, hogy a családom kiszagolta, hogy szívem vágya egy Avid tárcsafék
(csak ők gyártanak outi fékkarhoz valót) és megleptek vele a születésnapomra. Na, ezt csak ajánlani
tudom mindenkinek, persze az ára kicsit borsos. Elképesztően jól adagolható fékerő, mindenkor
ugyanolyan fékhatás. A 7végén Dobogókőn voltam és eléggé elkezdett zuhogni, mire felértem.
Lefele iszonyú jó érzés volt, hogy a tök vizes pályán is úgy fog a fék, mint szárazon.

Bocs, ha hosszú voltam

Alonso

Ui: ha valaki hasonló átalakításon töri a fejét, szívesen segítek neki, nem kevés tapasztalatra
tettem szert ezügyben. :o)