Szilis Creative Commons License 2002.08.13 0 0 55337
Ahogyan emká48 is jelezte: nekem a tisztem beszámolót tartani e topicon: a megnyitó, tulajdonképpen próbafutás jellegűre sikeredett, mert a tulajdonos BRAFOR (Brassói Erdészeti és Fakitermelő Vállalat) nem szerezte be időre a szükséges engedélyeket, ezért kisebb gondok adódtak. De lényeg a lényeg: a BRAFOR haldoklik (privatizáció), és a tábor utolsó napjain írásbeli ígéretet(!) kaptak az önkormányzatok arra, hogy a BRAFOR adósságai fejében térítésmentesen átadják a vasutat nekik. Ekkor nekünk (Sikló Egyesület) is nagyobb mozgásterünk lesz. A „megnyitó” rendben lezajlott az alsó vonalon: a 764-405R gőzben elvitte a vonatot (aminek személykocsiját Georg Hocevar úr biztosította brádi kisvasútról) a Hankó-hídig, ott a vendégek megtekinthették a fa-támpilléres híd újjáépítési munkálatait, majd Georg Hocevar lánchajtású bányadízele két kis személykocsival vitte az utasokat Sikló-alsóra. A komandói vasúton voltak a nagyobb problémák, itt ugyanis a BRAFOR megmakacsolta magát, így csak pár száz métert mehetett a 763-247 pályaszámú gőzös az azóta teljesen felújított személykocsival, de sikerült kihúzatni a 764-455-ös (jelenleg „háromlábú”) gépet, illetve a Hufnagel - féle csoport egy vonatozhatott a tábor ideje alatt a közben kipucolt 1,5 kilométernyi hegyipályás részen. Mindazonáltal a következő munkákat sikerült a táborozókkal elvégezn Komandón: a truckok összegyűjtése, a jobb állapotúak összepárosítása (a Hans - féle társaságnak rövid fotótehervonat az állomástól a fűtőházig), a személykocsi alvázának festése, a duba festése és kitakarítása, és üzemképessé-tétele, a hegyipálya első 1 kilométerének kitakarítása (így az első alámosásig járható). Valamint a Hankó-híd újjáépítéshez szükséges anyagok beszerzése, a munkerő (ácsok) finanszírozása.
Itt szeretném mindenkinek megköszönni, annak, aki eljött, és személyes jelenlétével megtisztelte a megnyitót. A vasút ebben az évben már nem üzemel többet, illetve az alsó vonalon a Hotel Bradul (Fenyő hotel) és a Sikló-alsó között a kis dízel üzemel a két kis kocsival alkalmanként.
A mozdonyokat és a felújított kocsikat elzártuk, lezsíroztuk, mert az Egyesületben az a vélemény fogalmazódott meg, hogy a tisztázatlan jogi helyzet miatt nem kockáztatunk többet, megvárjuk míg a vasutakat az Önkormányzatok átveszik. A kovásznai (Brassó-Bereck) CFR személyfogalom megszűntetését még nem kell kézpénznek venni, de mindesetre rendkívül szerencsétlenül érintené a projektet.