Legutóbb egy László Károly portréműsort néztem végig úgy, hogy kihűlt közben a vacsorám, elmesélte, hogyan jött haza Auschwitzból (az én dédnagyanyám nem jött haza).
Ez a fajta műsor tényleg nem vonz sok nézőt. Ahogy az Aktuális sem, a Théma sem stb. Ezek rétegműsorok. A köztévé azoknak a rétegeknek is készít műsort, akik nincsenek elegen ahhoz, hogy a kertévék ingerküszöbét elérjék.
Még egy megjegyzés: a reklámok célközönsége a 18-49 éves jól kereső réteg. A reklámozok azt fájlalják, hogy ez a réteg tudatos reklámkerülő. Nem sajnálja a fáradságot és feláll a tévé elől a reklámbetétek idejére.
Jó filmvígjátékokat is nehezen találsz az kertévéken, megvesznek néhány nagy filmet és sok-sok B-kategóriás szemetet, ami annyira szahar, hogy a mozikba sem jutott el, ment egyenesen a videotékák alsó polcára (hogy az index filmkritikusát plagizáljam).