RadiX Creative Commons License 2002.07.24 0 0 94
Vajon meg ervenyes ez a terv:

A Széchenyi Terv autópálya-építési programja
A Széchenyi Terv - már konkrét források hozzárendelésével - a gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztés hétéves programjának első szakaszában, 2000 és 2002 között megvalósuló fejlesztéseket foglalja magába.

A 2002 és 2002 között megvalósuló (és forgalomba helyezendő) autópálya-építések Magyarországon
Szakaszhatárok Gyorsforgalmi út hossza (km)
Az M3 autópálya Füzesabony-Polgár közötti szakaszának, és a 36.sz. főút Polgárt elkerülő szakaszának a megépítése 61,1 + 4,0
Az M7 autópálya rekonstrukciója Budapest-Zamárdi között, a jobb pálya megépítése Balatonaliga-Zamárdi között, a bal pályán harmadik sáv építése Budapest-Székesfehérvár között 73,7 + 20,0
A szekszárdi Duna- híd és a kapcsolódó autóút szakasz megépítése a 6. sz. főút és az 51.sz. főút között. 18,6

Forrás: Nemzeti Autópálya Rt.

A gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztés hétéves programja szerint 2007-ig további útszakaszok forgalomba helyezésére is sor kerül és megkezdődnek olyan építések is, amelyek forgalomba helyezése túlnyúlik a 7 éves fejlesztési időszakon. A következőkben külön szerepeltetjük azokat a fejlesztéseket,

amelyek munkálatai már 2000 és 2002 között elkezdődnek, és azokat,
amelyek munkálatai 2002 után kezdődnek el.
A 2000 és 2002 között elkezdődő és a hétéves program további éveiben befejeződő autópálya-építések Magyarországon
Szakaszhatárok Gyorsforgalmi út hossza (km)
Az M30 Emőd-Miskolc közötti szakaszán autópályává fejleszthető autóút megépítése 24,0
Az M0 útgyűrű K-i szektor (M3 és 51.sz. főút között) autópályává fejleszthető autóút és a 4.sz. főút Üllő-Vecsés elkerülő út építésének megkezdése 57,0
M7 Zamárdi - Balatonszentgyörgy között autópályává fejleszthető autóút 59,2
M7 Nagykanizsa - Letenye - országhatár között autópályává fejleszthető autóút 27,0
M70 Letenye - Tornyiszentmiklós (országhatár) között autópályává fejleszthető autóút 20,0
M3 Polgár - Nyíregyháza között autópályává fejleszthető autóút 57,0
M35 Polgár - Debrecen között autóút 24,0
M5 Kiskunfélegyháza - Röszke között autópálya 61,0
M0 Északi szektor / Duna-híd /(2.sz. főút -11.sz. főút között) autóút 3,0
M0 útgyűrű Déli szektor (M1 és M5 között) 2x3 sávos autópályává fejlesztése 24,0

Forrás: Nemzeti Autópálya Rt.

A 2002 után elkezdődő és a hétéves program további éveiben, valamint azon túlnyúlóan befejeződő autópálya-építések Magyarországon
Szakaszhatárok Gyorsforgalmi
út hossza (km)
M43 autópályává fejleszthető autóút az M5 autópálya - országhatár között 58,0
M7 autópályává fejleszthető autóút Balatonszentgyörgy - Nagykanizsa között 35,2
M8 autóút a 6.sz. főút - 51.sz. főutak között és a dunaújvárosi Duna-híd 4,5
M6 autópályává fejleszthető autóút Budapest - Dunaújváros között 61,0
M6 autópályává fejleszthető autóút Dunaújváros - Szekszárd között 66,0
M6 autópályává fejleszthető autóút Szekszárd - országhatár között és Pécsig bekötés 70,0
M3 autóút Nyíregyháza - országhatár között 72,5

Forrás: Nemzeti Autópálya Rt.