Kisa Creative Commons License 2002.07.13 0 0 132
Sziasztok !

Húha,jól összehordtuk a befecskendezők generációs megoldásait :)
Tényleg,csak európaiból van,annyi nem is lehet követni :)
AlpinaB6 :
Igen,bocs a Motronic is hengerenkénti,de ez már teljes motormanagment (szép magyar szóval) tehát azt gondolja magáról,hogy mindent tud,igy semmit nemlehet rajta állítani.(Legalábbis csavarhúzóval nem :)A Kezdeti motronic-okon talán még volt alapjárati CO poti,de ez sem biztos...
A fojtószelepmotor ( "j"-vel !!) az az a motor,ami a fojtószelepet mozgatja mechanikusan,gyakorlatilag úgy,mint a gázbowden,de csak kis fojtószelepnyitásig.
Ez a fojtószelepmotor igenis van minden Mono-jetronic-os autón.(VW,Opel modellek)
A 'Mono' az azt akarja jelenteni,hogy központi,azaz egy befecskendező szelep.
A K-jet,és az L-jet befecskendezőkön van egy elektro-mechanikus megkerülő szelep,ami a hidegüzem pótlevegőt biztosítja,és ahogy melegszik a motor elzár.Ezt a képet csatolta Zöldalma.
Ezeken biztos,hogy lehet alapjárati CO-t (minőség,keverési arány),és alapjárati mennyiséget is állítani egy-egy csavarral.
Korszerűbb LE-jetronic-oknál is lehet alapjárati keveréket állítani,de itt már elektronos úton,egy potit tekergetve. (ez épp fordítva működik,ha betekered szegényedik,he ki,akkor dúsúl)
A központi befecskendezőket sokan karbinak nézik,mert ránézésre hasonlít,ennek ellenére semmi köze hozzá.Ebben az egységben ven szinte minden mechanikus alkatrész,és érzékelő.A befecskendező szelep,a szívólevegő hőm. érzékelője,az fojtószelepmotor,a fojtószelep poti,nyomásszabályzó..stb.Elég kompakt az egész.
Visszatérve az L,és az LE jetronicra.Ezeken nem fojtószelepmotor van,hanem egy olyan megkerülőszelep,amit négyszögjelekkel vezérelnek,és ennek a kitöltési tényezőjével változtatják a nyitvatartási keresztmetszetet,így szabályozzák az alapjáratot,és a hidegüzemi pótlevegőt egy alkatrésszel.(Opel henegerenkénti bef.:Vectra,omega,Caliba)

Kisa

Előzmény: alpinaB6 (112)