Egy kis "érdekesség", tanulságos :-((((
Helyszín: kedd éjszaka, II. kerület, ház elött az utcán. Sértett: VW Bora, egy ismerösöm autója.
Az autón a köv. dolgok voltak:
- riasztó,
- gyári immobiliser,
- ledugózott zárak,
- váltózár.
Reggel a köv. állapotban találta az autót: ajtó nyitva, zár a ledugózás ellenére kihúzva. Riasztó vagy nem szólalt meg vagy csak annyira rövid idöre, hogy nem hallották. Kormányzár széttörve. Váltózár kiiktatva!!!!!! Mivel magához a szerkezethez reménytelen hozzányúlni a motorházban lefeszítettek egy borítást a váltóról és ott közvetlenül kettesbe tették. Eltünt a vezérlö számítógép. Hogy mindezek után miért nem vitték el? A rendörök szerint valószinüleg "lopó" elektronikát tettek be az eredeti helyére, ami nem fogolalkozik azzal, hogy mi jön a gyújtáskapcsoló felöl, azaz hogy az eredeti kulcs lett-e bedugva.
Lehet, hogy a "lopó" számítógép vmiért mégsem teljesen jött össze az autó verziójával (de most már van egy olyan verziójú számítógépük is, amiböl szintén ki lehet olvasni a lényeges adatokat :-),
Vagy a tolvajok soxor lízingelik ezeket a "lopó" számítógépeket, amikkel mondjuk 10 autót tudnak indítani. Lehet, hogy nem vették észre és már lejárt.
Ami az egészben igen meglepö a számomra:
- azt hittem, ha váltózár van, akkor csak a vontatás marad, az autó saját lábán nem tud elmenni. Tévedtem, ök megtalálták az ellenszert, megkerülték az egész problémát.
- nyilván nem minden típusnál lehet ilyen könnyen hozzáférni a váltóhoz.
- azt hittem, ha egy autó ennyire körülményes, akkor hozzá sem kezdenek, keresnek másikat: hát nem. Bár ki tudja, hogy ha jól begyakorolták, akkor mindez mennyi ideig tartott ... 5-10 perc?
- ha vmi olyan problémával találják magukat szembe, amire nincsenek felkészülve, akkor nem kezdik ott megfejteni, hogy mi lehet a gond, hanem lelépnek.
>400e forint kár keletkezett az autóban.