monyesz Creative Commons License 2002.05.29 0 0 158
Apeter7403 !
Na, akkor megírom neked a tutifrankót.
Előre bocsájtom, hogy nekem is citróm van, egy BX.
A feleségem autószalonban dologozott(-ik), eddig a skodánál újabban a pugnál.
Neked a pug nem jön be, eddig rendben.
Viszont: az új modelleknél mindig vannak aprónak mondott hibák, így van ez a skodánál és a C5-nél is (és persze a pugnál is). Ezeket egy idő múlva "kinövik" az autók. Érdekes, de minden márkánál vannak állandó panaszos ügyfelek (a japánoknál is), legfeljebb nem kap minden egyforma nyilvánosságot. És itt rá is térhetünk az értékvesztésre: ezt jórészt a presztizs, a szubjektum határozza meg ! Az általában igaz, hogy a citroen alacsonyabb fenntartással kalkulálható, de ha ezt pontosan akarod tudni, akkor menj be a kereskedésekbe és kérd meg a szervízköltséget az első 200ekm-re. Érdekesség, a skodánál uazt az alkatrészt kb. 20%-kal olcsóbban adják mint a vw-nél (uaz a cikkszám, auz a csomagolás !): ebből látszik az üzletpolitika.
A C5 attól is olcsóbb, hogy ebben a kategóriában általában jobb anyagokat használnak, de persze a magasabb felszereltségű modellek itt is tudják amit tudni kell. Ráadásul a C5 csak most - átmenetileg - csúcsmodellje a citrónak, végül is a Xantiát és az Xm-et váltotta le (az Xantia pedig a BX-et, anno), majd a C6 lesz a presztizsautó (ez az árára is igaz lesz). Tehát elérhető áron akarják adni a C5-t, ez a lényeg (ld. amit fentebb írtam).
A C5 felfüggesztéséről még nem hallottál nagyon jót, csörög-zörög: gondolod, hogy teli hibával Franciaországban el lehetne adni egy autót, amikor ott van konkurenciának a Laguna ?
De mondok mást: én meg azt tudom az octaviáról, hogy a hátsó fékeket a gyárból kijött autóknál sem lehetett úgy beállítani ahogy azt műszaki vizsgán megkövetelik... de nem ragozom tovább !
Kipróbálásra a bérlés tényleg jó ötlet, de C5-t nem láttam még bérautóban, csak Xsara-t. Persze ha nagyon zörög a felfüggesztése akkor azt egy próbaúton is hallani fogod.

Monyesz

Előzmény: Apeter7403 (157)