zetecR Creative Commons License 2002.05.28 0 0 248
Az 1.8 és 2.0 motor még a "régi" Mondeoban debütált ZetecE, öntöttvas blokkal. Az 1.4 és 1.6 os mator viszont már a Fiestás 1.25 és 1.4 motor tesója (ZetecSE) alu blokk, hengerfej, karter, műanyag szívócsővel, olajhűtővel, ja és némi magnéziummal megspékelve.
A motor csendességét annak köszönheti, hogy a Cosworth által kidolgozott öntési eljárással készül. Mégpedig: a könnyűfém motorblokkot precíziós formába öntik, miközben természetes helyzetében áll, de utána a buborékképződés megakadályozása végett felfordítják és úgy hűtik ki. A blokk felülzárt, alúl lenyúlik a főtengelycsapágyakig. A csapágyfedeleket létraformájú egységbe foglalták össze, a olajteknő pedíg a már említett aluötvözet.
Ezek együttes hatása, hogy a motor nagyon könnyű, de nagyon merev; működés közben nem keletkeznek periodikus alakváltozások -> nagyon csendes.
A vezérműtengelyeket üvegszálerősítésű nitritkaucsuk fogasszíj hajtja, hidraulikus csillapítóval, automata feszítővel.
A Yamaha mérnökei szerint ezek a motorok vígan bírnák a 10000 fordulatot is, de a hétköznapi használathoz van hangolva a leszabályozási fordulatszám. Másik érdekesség, hogy a ZetecSE motoroknál nincs piros tartomány, leszabályozásig szabadon pörgethető.
Előzmény: Törölt nick (228)