zordon_ Creative Commons License 2002.05.27 0 0 31
Vétel után azonnal meg kell hogy csináltasd a kötelező biztosítást, azt hiszem elvileg már ott a helyszínen kéne hogy folyamatban legyen, mikor eljössz a piacról. Nem vicc, ha közben balesetet okozol az "új" autóval, pórul járhatsz.

Ha első autótok, gondolkodj el CASCO-n, bár sokba kerül, de ha időnként ezt-azt, villanyoszlopot stb sikerül megkoccolni a saját hibádból (nem is beszélve a más által való meghúzásról stb és hidd el ez Bp - előbb utóbb bejön). Legalább az első évre érdemes a Casco, amíg megismered a kocsidat jobban, ugyanis az a saját okozott károd ellen is véd. Persze nagyon idős autónál avultatást számolnak stb stb de még mindig jobb mint a semmi.

A vezetett szervízkönyv jó pont. De CSAK AKKOR ha mellé van tételes számla is minden szervízről, pecsétet 500 ft-ért jópár szervíz belerak (sajnos) a szervízkönyvbe. Ha nagy szervíztől van a pecsét általában jobb, mert sumákolnak ők is, de legalább a szerszámos felszereltségük jobb mint a haver sufnituningjától.

A szervízszámlán rendszerint fel van tüntetve a dátum mellett a futott km, így nehezebb visszatekerni a kilométerórát (amire esetleg különben számíthatsz)

Ha hagyod a meleg motorú kocsit döcögni jó pár percig alapjáraton, az egyenletességéből sokmindenre következtethetsz, hideg motornál ez azért nehezebb.