zordon_ Creative Commons License 2002.05.27 0 0 1

bbks:

Én speciel gondoltam 10-15A-s biztosítékra, illetve összekötőkábelnek egy gagyibb (900-1000 ft-os) bikakábelt használnék (persze leszedve róla a csipeszeket), az csak kibírja... Bár a fene se tudja, mert hosszú távon gondolom nagyobb hőterhelés éri mint a másodpercek alatti bikázáskor...

A kocsiaksi még a régi 45Ah-s perion (Swift gyári, de jó keskeny), a pót egy Magnetti Marelli 45Ah-s 330A-s lenne (ez utóbbi full gondozásmentes, azaz nem lehet még desztvizet sem beletölteni - kisebb élettartam de kényelmesebb)

Ami még hátra van, hogy szeretném a pontos Amper számítás miatt mindkét aksi belső ellenállását kimérni (kétféle ellenállással terhelés alatti feszméréssel), hogy tudjam mennyi is lesz az az amper :)

A kérdés nekem is fúrta az oldalam, hogy mi van ha a téli indítás megkönnyítése érdekében rakok a kocsiba 150 Ah-s teherautóaksit :) Persze ez csak elméleti.

A biztit helyileg hova tegyem? A rendes és a pótaksi közé, de még a relé elé, megszakítva a kábelt? Gondolom mindkét kábelre érdemes. Apropó a pót -> eredeti testkábelt muszáj a másik aksi kivezetésére kötni, vagy megfelel erre a karosszéria is? (tipp: nem)

Az az igazság hogy relé helyett inkább alkalmaznék az utastérbe bevezetett két bikább kapcsolót (hogy mindkét kábelt megszakíthassam egyszerre), szerinted esetleg erre is van lehetőség? (nem tudom mekkora méretben egy ilyen erős relé de az is hibalehetőségeket növel meg nem tudom azt már hova teszem)