gmarc Creative Commons License 2002.04.14 0 0 26
De ha elindultok a Batthyányról a Kossuthra, a duna alatt halk, mégpedig az ún. vastübingek miatt. Itt az alagút kvázi vasból van, ami jobban elnyeli a zajt,+még bordázott is. Az alább említett Ferenciek-Deák, Arany J-Nyugati, Ferenc krt.-Kálvin, ill. Kossuth-Deák, Batthyány-Moszva azért hangosak, mert ott kanyarodik az alagút, és a sínek nincsenek túlemelve, így a kerekek súrlódnak a sínhez.

Egyébként meg járműve válogatja. Pl. Pókica kifejezetten hangos, de egy-két régebbi szerelvény egész tűrhető.

Az állomásokon hallható folyamatos zajt pedig a szellőztetőventillátorok okozzák. Ha azok nem mennének, 30%-kal nagyobb lenne a huzat, ill. nagyon meleg lenne odalenn.

A huzatról: a mozgólépcsőakna alján van egy "szűkület". Ott a legnagyobb a huzat. Miért? Mert ennél a szűkületnél lehet hermetikusan lezárni az állomást. Ez a legszűkebb helye az állomásnak.Ez minden mélyállomáson így van.