Cifu Creative Commons License 2002.04.08 0 0 801
Bomlat:

>>Egy másodfokú görbe palástjából kell kivágni egy részt.

Hmm... De akkor ott van a magas kerületi sebesség gondja, nem igaz (nagyon hülye vagyok ezekhez, megbocsi), hiszen itt is fentáll, hogyha túl kicsi méretekben gondolkozunk (r < ~300-500m), akkor a forgási sebesség miatt úgyanúgy fentáll az "émelygés", vagyis az, hogy kívűl esünk a "konfort érzésen" a nagy kerületi sebesség miatt. Ha viszont nagyobb méretekben gondolkodunk, akkor a mérnökök fognak bakot ugrani, mert a szilárdsági problémákat (és a rezonanciától való védelmet) megoldani nem lesz egyszerű dolog...

A holdsarkoknál a felszin alatti elhelyezésre gondoltál?

Platon:

>>a rakétahajtóművek téma

Az atomrakéták esetén énis egy esetleges baleset miatt félek az egyértelmű állásfoglalástól. Bolygóközi viszonylatban viszont a nukleáris reaktor+ion hajtómű ideális kombó lenne...

Föld-LEO viszonylatban az oroszok már rájöttek a (legalábbis jelenleg és szigorúan csak szerintem) legjobb megoldásra, a Kerozin+LOX hajtóművekre (Szojuz). Ennél jobb megoldás már csak a légköri oxigén felhasználású kombinált hajtóművek lehetnek, repülőtesteken használva.

>>önellátó életrendszer

Sajnos a neten nem találtam cikket vagy forrást róla, de a Scientific American (Sciam) egyik TV epizódjában mutattak be egy NASA mintát, ahol 4 tesztalany él egy (többnyire) önellátó rendszerben. A szenyvízfeldolgozást baktérium-reaktorok segítségével 100%-osan megoldották, a levegő CO2 tartalmának csökkentésére búzát használtak, amiből napi fél kiló lisztet tudtak nyeri - ugyan erre nem tértek ki, szerintem itt vannak még problémák, mivel napi fél kiló liszt nem elég 4 ember táplálásához, illetve nincs olyan búzafajta (tudtommal), ami súlytalanságban is teljesen életképes (esetleg gravitáció lenne a hajón?).

>>A nukleáris hajtómű-tesztekhez

Az Astronautix.com hajtóműlistáján többfajta nukleáris hajtóművet is találunk, ebből kiderül, hogy érgebben még bíztak a Nuc./Ammónia megoldásban, de azután már kizárólag Nuc./LH2-t találunk. Jelenleg a "TimberWind" sorozat áll fejlesztés alatt (1990 óta), érdekességképpen kb. 1000-es Isp-vel (tengerszintem 780) számolnak, 170 tonnás indulótömeg és mintegy 250 tonnás tolóerő mellet. A tervek gyakorlati megvalósításáról azonban egyenlőre egy szó se...

Más:
Most nézem a Discovery csatornát, és éppen a rakétakudarcokról van szó, eléggé ONtopic, hogy a Hosszú Menetelés 3 a kilövése után alig pár másodpercel az indulása után lassan oldalra dölt, és becsapódott a közeli városdába....
Döbbenetes képek...