Trebitsch Creative Commons License 2002.04.07 0 0 290
Először is keresel egy olyan edényt, ami odafér a karter alá. Én egy régi motorolajos kannát használok, aminek az oldalát kivágtam bicskával, így lapján szépen odafér.
Aztán bemelegíted a motort (vagy már meleg eleve is), leállítod, és vársz 10 percet. A 10 perces várakozás alatt előkészíted azt a _zárt_ (csillag, crova) kulcsot, ami nyitja az olajleeresztő-csavart, az olajszűrő-fogót (benzinkútnál van), meg egy darab rongyot.

Kiveszed a csavart (tutira összekened magad valamennyire, de az ne zavarjon :), igyexel nem elhagyni se a csavart, se a nyakáról a tömítőgyűrűt; aláteszed a pitlit és türelmesen megvárod, amíg kicsöpög az összes olaj.
Ezután szép tisztára törlöd a lyukat, a környékét és a csavarmenetet is, kívül-belül. Ha van új tömítés, akkor cseréled; legtöbbször nem fontos, rézből van, többször is használható. Persze csak ha nincs elnyírva.
Betekered a csavart, és _érzéssel_ meghúzod. Egyáltalán nem fontos beleszakítani... :) Mikor egy kicsit már lapítja a tömítést, még húzol egy keveset rajta oszt ámen.

Ezután (vagy közben, amíg csöpög) az olajszűrő-fogóval meglazítod az olajszűrőt, és letekered. Abban is olaj van, valamennyi kicsurog.
Letörölgeted szép tisztára azt a sík felületet, ahova a szűrő tömítő-gumikarikája felfexik. Halványan bekened az új szűrő gumikarikáját olajjal és föltekered, kézzel keményen meghúzod. Fogót nem szabad, illetve nem érdemes használni.

Na, csavar bent, olajszűrő fönt: felöntöd olajjal. Vagy tudod, mennyi kell bele, vagy nézed sűrűn a nívópálcán; túltölteni nem szabad, bár az első beindításnál valamennyit felvesz a szűrő.
Beindítod. Pár másodpercig nem lesz olajnyomás, lámpa világít, de ez nem érdekes; csak nem szabad pörgetni a motort.
Járatod egy kicsit, aztán leállítod, és megnézed a csavar meg a szűrő környékét, hogy nem szivárog-e; ezen kívül kicsit utánahúzol (kézzel) a szűrőnek.

Ennél hosszabban nem bírtam leírni. Pedig igyekeztem. :)

Előzmény: Clarvoyant (289)